عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: سال گذشته این لایحه به صحن شورا آمد و با موافقت اعضای شورا بخشی از آب‌بهای مردم بر اساس میزان مصرفشان افزایش یافت.

به گزارش نداي گيلان: محمدحسین واثق کارگرنیا  با اشاره به لایحه پیشنهادی افزایش آب‌بهای شهروندان رشت، اظهار کرد: سال گذشته این لایحه به صحن شورا آمد و با موافقت اعضای شورا بخشی از آب‌بهای مردم بر اساس میزان مصرفشان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قرار بود مبالغ افزایش آب‌بها برای جلوگیری از تشدید شدن آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب هزینه شود، افزود: سال گذشته بالغ بر یک‌میلیارد تومان بابت اضافه آب‌بها «مازاد بر مصوبه دولت» جمع‌آوری شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اقدام‌های چشمگیری در بحث توسعه و برطرف شدن مشکل دو رودخانه آلوده رشت انجام نشد، تصریح کرد: اقدام‌هایی در زمینه نصب دریچه‌ها انجام شد که در مقایسه با موضوعاتی که مطرح کرده بودند چندان چشمگیر نبود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 50 میلیارد تومانی برای برطرف شدن مشکل آلودگی‌های دو رودخانه شهر رشت، گفت: در سفر هیئت دولت به گیلان این بودجه اختصاص یافت و اخیراً توسط هیئت دولت این پول به حساب شرکت آب منطقه‌ای استان واریز شده است.

واثق‌کارگرنیا به برگزاری جلسه بین شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گیلان در شب گذشته و با حضور هیئت رئیسه شورای رشت اشاره کرد و افزود: اگر متولی ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت آب منطقه‌ای باشد لزومی ندارد با لایحه پیشنهادی افزایش آب‌بها توسط شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در شورای شهر رشت موافقت شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است برای گسترش تاسیسات پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان بر هزینه آب‌بها اضافه شود پروژه‌ها باید قابلیت توجیه داشته باشد، متذکر شد: در صورتی که شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گیلان در اجرای طرح‌های خود به توافق برسند یقیناً بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت درباره مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند در صورت پرداخت هزینه پروژه‌های عمرانی شهر رشت سریع‌تر به بهره‌برداری می‌رسد، همراهی می‌کنند.