مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا هشدار داد: شهروندان در صورت یخ زدگی کنتورهای آب از ریختن آبگرم به روی آنها و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری کنند.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،علی رضا ملکی نژاد در گفت و گویی، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف سنگین در استان گیلان و احتمال شدید بودن برودت هوا پس از توقف بارش، امکان یخ زدگی تأسیسات آب در استان و نیز شهرستان آستارا وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه 26 هزار مشترک آبفا در شهرهای آستارا و لوندویل از آب شرب شهری بهره مند هستند، ادامه داد: در همین راستا نیز مشترکان با تمهیدات لازم، از آسیب رسیدن به تأسیسات خود ممانعت به عمل آورند.

ملکی نژاد با اشاره به اینکه تأسیسات شرکت آب و فاضلاب نیز در معرض یخ زدگی قرار دارد، افزود: عایق بندی کنتورهای آب و لوله‌ هایی که در هوای آزاد و حیاط منازل قرار دارند با استفاده از پارچه های کنفی و کیسه‌ای پر از خاک اره، در طول زمستان از جمله راهکارهایی می باشد که لازم است مشترکان به منظور جلوگیری از یخ زدگی رعایت کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت یخ زدگی کنتورهای آب، از ریختن آبگرم به روی آنها و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری کنند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا در بخش دیگر سخنان خود از کیفیت مناسب آب شرب بندر مرزی آستارا و لوندویل سخن گفت و توضیح داد: کیفیت آب شرب این شهرها به طور مداوم با انجام آزمایش های مختلف میکروبی و شیمیایی سنجش می شود و کلر باقیمانده آب توسط دستگاه های سنجش آنلاین به صورت لحظه ای اندازه گیری می شود.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: سامانه ۱۲۲ این شرکت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمایی‌ های لازم برای مشترکین است.