مدیرکل بنادر استان گیلان با بیان اینکه در منطقه ویژه بندر انزلی مجهزترین ترمینال مسافربری حاشیه خزر وجود دارد گفت: ظرفیت این ترمینال برای توسعه گردشگری گیلان استفاده شود.

به گزارش ندايگيلان: سید علی نعیمی امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی آستارا به ظرفیت‌های اقتصادی در بندر آستارا اظهار داشت: اهمیت روابط گیلان با کشور آستارا در توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی از هیئت آذربایجانی حاضر در آستارا خواست تا از شهر رشت و منطقه آزاد انزلی بازدید کنند و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

مدیرکل بنادر استان گیلان با اشاره به اینکه دو بندر چمخاله و کیاشهر در استان در حال ساخت است گفت: در منطقه ویژه بندر انزلی مجهزترین ترمینال مسافربری حاشیه خزر وجود دارد و گیلان استان توریستی است که از ظرفیت‌های آن می‌توان به‌خوبی استفاده کرد.

امروز همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فن آوری و رئیس کمیسیون همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و هیئت جمهوری آذربایجان تفاهم‌نامه اتصال راه آهن سراسری جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان امضا می‌شود.

اجلاس مشترک اتصال راه آهن ایران به آذربایجان درآستارا در حال برگزاری است و دو طرف ایران و آذربایجان در حوزه تسهیل و رونق حمل و نقل جاده‌ای مذاکره می‌کنند.