معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: طرح اشتراک نشریات با 50 درصد تخفیف پس از استان های اصفهان و فارس، اکنون در گیلان اجرا می شود.

به گزارش نداي گيلان: حسین ابراهیمیان افزود: معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه و همچنین حمایت از سازمان مطبوعات، سامانه اشتراک نشریات با تسهیلات ویژه را راه اندازی کرد.
وی اظهار کرد:شهروندان می توانند با ثبت نام در سامانه یادشده، نشریه مورد نظر خود را تا سقف 50 درصد تخفیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخفیف های ناشر و حامی دریافت کنند.
وی ادامه داد: سقف اشتراک برای روزنامه ها، سه هزار و برای مجلات دوهزار مشترک تعیین شده است و حداقل تعداد مشترکان برای روزنامه ها 50 و برای مجلات باید به 25 مشترک برسد در غیر این صورت نشریه در سامانه غیر فعال می شود.
ابراهیمیان افزود: میزان تسهیلات معاونت مطبوعاتی، 50 درصد قیمت نشریه در زمان اخذ اشتراک است که برای روزنامه ها 500 تومان و برای مجلات 2500 تومان است.
وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در نظر دارد با همکاری شرکت تعاونی مطبوعات کشور و مدیران مسئول نشریات استان، به عنوان سومین استان این طرح را در گیلان راه اندازی نماید.
لازم به ذکر است مدیران نشریات می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اشتراک به آدرس eshterak.ir مراجعه نمایند.
گیلان دارای 184نشریه شامل 9روزنامه،46هفته نامه ،15 دوهفته نامه ،56 ماهنامه،8 دو ماهنامه ،39 فصلنامه ، و 11 دو فصلنامه است .