مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به مزایای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت نامه‌های این صندوق از ۱۰ میلیارد ریال به ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش نداي گيلان: به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان، طهمورث لاهوتی اشکوری با اشاره به خدمات متنوع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی از خدمات این صندوق مطلع نیستند.

وی افزود: سقف ضمانت نامه‌ها از ۱۰ میلیارد به ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است و صنعتگران می توانند از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک استفاده کنند.

لاهوتی اشکوری ارائه ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه و مزایده، ضمانت‌نامه حسن انجام کار، ضمانت‌نامه پیش پرداخت، ضمانت‌نامه‌های گمرکی و ضمانت‌نامه‌های تعهد پرداخت را از جمله جدید‌ترین خدمات این صندوق معرفی کرد و گفت: این صندوق زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان توسعه سرمایه گذاری در صنایع کوچک را از جمله اهداف صندوق مذکور برشمرد و یادآور شد: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند از ضمانت‌نامه‌های این صندوق بهره‌مند شود.

وی با اشاره به اینکه خرید مواد اولیه و فروش کالا به خریداران عمده توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تضمین می‌شود، تصریح کرد: دریافت کارمزد بسیار پایین‌تر نسبت به بانک‌ها از دیگر مزایای خدمات این صندوق است.

لاهوتی اشکوری تاکید کرد: آن دسته از واحد‌های صنعتی که بدهی معوق دارند چنانچه با استفاده از مدارک مالی مانند دفا‌تر بیمه و حسابرسی ثابت کنند که عدم پرداخت دیونشان به بانک به دلیل مشکلات اقتصادی، افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها بوده، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.