مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به برنامه امروز بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام به کشور گفت: امروز طی سه پرواز توسط هواپیمایی ماهان تعدادی از زائران خانه خدا به کشور بازمی‌گردند.

به گزارش نداي گيلان: حمیدرضا سیدیبا اشاره به این‌که ساعت 22:25 دقیقه شب گذشته شماری از زائران خانه خدا با یکی از پروازهای هواپیمایی ماهان به کشور بازگشتند، اظهار کرد: امروز نیز در سه مرحله ساعت 2 بامداد، 10:20 دقیقه صبح و 12 ظهر تعداد دیگری از حجاج با پروازهای ماهان به میهن بازمی‌گردند.

وی با اعلام این‌که به‌طور میانگین روزانه بین 4 تا 6 پرواز برای انتقال حجاج بیت‌الله الحرام به کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: تا روز شنبه هواپیمایی ماهان حجاج را منتقل می کند و از 12 مهرماه (یکشنبه هفته آینده) هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و سعودی نیز پروازهای خود را آغاز خواهند کرد.

به گفته مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره)، سازمان حج و زیارت برای انتقال مجروحان و همچنین اجساد جانباختگان فاجعه مِنا طی امروز (سه‌شنبه) برنامه ریزی کرده است اما تاکنون هیچ برنامه پروازی به ما اعلام نشده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز مجوّزی در این زمینه صادر نکرده است اما احتمال دارد با اجرایی شدن این برنامه طی ساعات آینده، عملیات انتقال ظرف امروز و فردا صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از هفته آینده عملیات بازگشت حجاج توسط سه ایرلاین ماهان، ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شود.

اولین کاروان حجاج ایرانی ظهر دیروز وارد کشور شدند.