مدیر کل بنادر ودریانوردی استان گیلان گفت : بندر انزلی در تخلیه مواد نفتی ، ترانزیتی طی شش ماه امسال رشد دو هزار درصدی داشته است.

به گزارش نداي گيلان: سید علی نعیمی با اشاره به رشد دو هزار درصدی تخلیه مواد نفتی ، ترانزیتی در بندر انزلی  اظهار کرد : طی شش ماه امسال 103 هزار و 242 تن مواد نفتی ، ترانزیتی در بندرگاه انزلی تخلیه شده که در مقایسه با چهار هزار و 911 تن سال گذشته بالغ بر دو هزار درصد رشد را شاهد بوده ایم .

وی افزود : واردات مواد نفتی نیز که نیمه نخست سال گذشته صفر بود طی فصول بهار و تابستان امسال به سه هزار و 658 تن با صددر صد رشد رسیده است .

نعیمی با بیان این که طی شش ماه اول سالجاری کل تخلیه و بارگیری کالا در بندرگاه انزلی حدود یک میلیون تن بوده است اظهار کرد:واردات صورت گرفته در بندر انزلی شامل آهن الات ، چوب و تخته ، گندم، جو ، مواد شیمیایی و معدنی ، مواد نفتی و … بوده است که عمدتا این کالاها از روسیه با سهم 69 درصدی و پس از آن قزاقستان ، ترکمنستان و آذربایجان وارد شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان کالاهای بارگیری شده به کشتی را شامل میوه و تره بار ،خشکبار، کود شیمیایی، مواد شیمیایی و معدنی ،مصالح ساختمانی ،خودرو و… برشمرد و ادامه داد: مقصد اصلی کالاهای صادر شده عمدتا قزاقستان ،روسیه ،آذربایجان و ترکمنستان بوده است.

نعیمی، شمار کشتی های پهلو گرفته در بندرگاه انزلی طی این شش ماه را 376 فروند و تعداد کامیونهای بارگیری شده را 43 هزار و 90 دستگاه عنوان و خاطرنشان کرد : به منظور کمک به رونق فعالیتهای بندری مذاکرات متعددی با تجار ، صاحبان صنایع انجام شده که امیدواریم با اتصال بندرگاه انزلی به راه آهن سراسری و همچنین فضای ایجاد شده پس از لغو تحریمها شاهد ارتقای عملکرد این بندرگاه باشیم.

بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله باری و یک پست اسکله مسافری با سابقه ترین بندرگاه ایرانی حاشیه خزر بشمار می رود که در برنامه توسعه آینده به 20 پست اسکله ارتقاء خواهد یافت.