رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پس از تأیید طرح وزارت خانه شدن میراث فرهنگی توسط شورای نگهبان رئیس جمهور بر اساس قانون سه ماه مهلت زمانی برای معرفی وزیر برای این وزارتخانه دارد که باید هرچه سریع‌‌تر مراتب معرفی وزیر در دولت طی شود.

یه گزارش ندای گیلان،جبار کوچکی نژاد در گفت وگویی در خانه ملت با اشاره به تایید طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سوی شورای نگهبان، عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشکیل این وزارتخانه بیش از یک سال زمان گذاشتند و بر روی این طرح کار کارشناسی صورت گرفت و نهایتا با رفع ایرادات شورای نگهبان این طرح تبدیل به قانون شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از تأیید این طرح توسط شورای نگهبان رئیس جمهور بر اساس قانون سه ماه مهلت زمانی برای معرفی وزیر برای این وزارتخانه دارد که باید هرچه سریع‌‌تر مراتب معرفی وزیر در دولت طی شود.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد، تعیین شرح وظایف برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که این شرح وظایف باید در قالب لایحه به مجلس ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مجلس نسبت به تغییر ساختار دولت با حساسیت رفتار می‌کند، اضافه کرد: با وجود اینکه دولت به دنبال این بود که بخش بازرگانی را از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تفکیک کند یا بخش حمل و نقل را از وزارت راه و شهرسازی جدا کند ولی مجلس رأی به این تغییر ساختار نداد و تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به تصویب رساند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه این نگاه مجلس در نشان از اهمیت این حوزه در جهان و درآمدزایی آن در شرایط تحریمی دارد، گفت: این بخش می‌تواند با اقتدار و ثبات مدیریتی بیش از پیش فعال شود و این مسئله‌ای است که مد نظر نمایندگان مجلس است.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: البته در این مسیر دولت می‌تواند ابتدا وزیر را معرفی و سپس نسبت به ارائه لایحه شرح وظایف اقدام کند چراکه مهلت قانونی در این راستا برای دولت تعیین نشده است؛ اما تشکیل سازمان‌های زیر نظر این وزارتخانه نیاز به اخذ مجوز از مجلس دارد.