نماینده رشت گفت:گیلان بعد از استان زاهدان(سیستان و بلوچستان) محروم‌ترین استان کشور شمرده می‌شود که عقب ماندگی آن زیر طبیعت سبزش پنهان مانده است.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا احمدی سنگری امروز (شنبه، ۲۰دی) در جلسه بررسی مشکلات احداث مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد امام (ره) در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: در شناسایی محرومین باید شاخص‌های مربوطه مورد توجه قرار گیرد تا سلیقه‌ای انتخاب نشوند.‌

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر مسئولی موظف است قبل از اجرای پروژه مسکن محرومین افراد نیازمند را شناسایی کند گفت: در شناسایی محرومین بایستی به موقعیت مکانی و تعداد جمعیت نسبت به محرومین هر منطقه و همچنین محرومیت فرهنگی و اجتماعی و ‌‌… توجه شده و اولویت بندی انجام شود.

احمدی اذعان کرد: در اجرای پروژه‌ها پیمانکار مورد اعتماد انتخاب و پروژه به هر فردی سپرده نشود.

وی با تصریح اینکه شهرستان رشت نسبت به دیگر شهرستان‌ها از محرومیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: گیلان از استان‌های محروم کشور شمرده می‌شود و آن را به‌عنوان برخوردار معرفی نکنید چرا که از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها از دیگر استان‌های کشور عقب‌‌مانده تر است.

احمدی اعلام کرد: گیلان بعد از استان زاهدان(سیستان و بلوچستان) محروم‌ترین استان کشور شمرده می‌شود که عقب ماندگی آن زیر طبیعت سبزش پنهان مانده است.
وی با تاکید بر اینکه محرومیت‌ها شناسایی شود تصریح کرد: بهداشت، عمران، اشتغال و پزشکی از جمله شاخص‌هایی است که گیلان در این حوزه‌ها از محرومیت نسبی برخوردار است.‌

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه تغییر کاربری بسیاری از مشکلات را برای مردم ایجاد کرده است خاطرنشان ساخت: مردم دارای مشکلات جدی هستند که مسئولان ذی ربط بایستی بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند.