رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عامل انتشار محتوای غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی در رشت خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: ایرج محمدخانی پیش از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به شناسایی پروفایل انتشار تصاویر غیراخلاقی توسط کارشناسان پلیس فتا در استان اظهار کرد: کارشناسان با تحقیقات فنی و پلیسی متوجه شدند گرداننده پروفایل غیراخلاقی در شبکه اجتماعی مدیر یک مزون عروس در رشت است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان به اعتراف متهم به بزه انتسابی خود با توجه به وجود مستندات موجود اشاره کرد و افزود: متهم با انگیزه تبلیغات و جذب مشتری در پوشش شبکه اجتماعی موبایلی اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی کرده است و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

وی خواستار همکاری شهروندان در اطلاع‌‌رسانی از هرگونه فعالیت مجرمان در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی شد و بیان کرد: شهروندان مراتب را می‌توانند از طریق نشانی پلیس فتا www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

*برخورد با اراذل و اوباش اولویت پلیس گیلان

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان نیز در جلسه مذکور به شرارت‌های فردی معروف به «پدرام سیاه» اهل و ساکن رشت در اخلال نظم عمومی اشاره کرد و گفت: فرد مذکور اقدام به عربده‌کشی، قدرت‌نمایی با سلاح سرد و فحاشی در پارک قدس کرده بود و ماموران پلیس امنیت عمومی اقدام به دستگیری او کردند.

سید رسول صمدی به متواری شدن «پدرام سیاه» پس از ارتکاب جرم در یکی محله‌های رشت اشاره کرد و افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدام‌های نامحسوس پلیسی متهم را با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم مذکور با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی با افرادی که درصدد باج‌خواهی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، عربده‌کشی، چاقوکشی و به‌هم زدن نظم، امنیت و آسایش مردم باشند و اقدام آنها موجب رعب و وحشت شود، برخورد جدی و قاطع می‌کند.

*کشف ۱۴ کیلوگرم حشیش در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در جلسه انتظامی استان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت باندی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان موضوع مذکور را پیگیری کردند.

صمدی از انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر توسط یکی از اعضای باند مذکور به گیلان خبر داد و افزود: خودروی سواری حامل مواد مخدر در پلیس راه رشت ـ انزلی متوقف شد و ۱۴ کیلوگرم حشیش در صندوق عقب خودرو کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه سه قاچاقچی که با خودروی دیگر محموله قاچاق را همراهی می‌کردند دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.