کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه صومعه سرا/نجات معجزه آسا راننده جوان پس از تصادف شديد/ شهرستان املش دومین تولیدکننده فندق کشور است/ بارندگی و کاهش دما گیلان را فرا می گیرد

به گزارش نداي گيلان:

نجات معجزه آسا راننده جوان پس از تصادف شديد

راننده جوان رشتی پس از تصادف شدید بطور معجزه آسایی زنده ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس پلیس راهور گیلان امروز گفت : ساعت 12 دقیقه بامداد امروز دربرخورد خودرو پژو روآ به درخت ، جعبه تقسیم مخابرات و صندوق صدقات کنار بلوارخرمشهر رشت ، راننده جوان بعد از پرتاب شدن برروی بلوار بطور معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.

سرهنگ شهیدی مقدم با بیان اینکه این راننده جوان با سرعت بیش از 100کیلومتر در ساعت حرکت می کرد افزود : اگرچه خودرو این جوان 21ساله مچاله شد و خسارت زیادی دید اما وی زنده ماند و بیمارستان منتقل شد.

رییس بیمارستان پورسینا رشت نیز امروز درگفتگو با خبرگزاری صداوسیما در رشت گفت : راننده پژو از ناحیه لگن دچار شکستگی واز ناحیه شکم زخمی شده است .

دکتر شارخ یوسف زاده چابک افزود : حال عمومی وی خوب است.

شهرستان املش دومین تولیدکننده فندق کشور است

فرماندار شهرستان املش گفت: شهرستان املش با ۱۸۰۰ هکتار باغ فندق و تولید ۲۷۰۰ تن محصول، دومین تولیدکننده فندق کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از املش، مهدی رئوف مسئول گروه اردوی جهادی دانشگاه آزاد واحد لاهیجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت 12 روز اجرای این اردوی جهادی در روستای تاریخی بویه در ییلاقات بخش رانکوه شهرستان املش از خانواده 4 شهید این روستا دیدن کردند.

وی افزود: در زمینه ورزشی فعالیت‌هایی از قبیل آموزش و برگزاری مسابقات ورزشی، فعالیت‌های آموزشی از قبیل آموزش عکاسی، رایانه، دام‌داری، باغ‌داری، در زمینه عمرانی تکمیل ساختمان پایگاه مقاومت بسیج و رنگ آمیزی و مرمت ساختمان مدرسه ابتدایی از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی است.

مهدی جعفری فرماندار املش نیز به برگزاری جشنواره فندق اشاره کرد و گفت: شهرستان املش با 1800 هکتار باغ فندق و تولید2700 تن محصول فندق دومین تولیدکننده فندق کشور است این جشنواره برای اولین بار در عصر روز پنج‌شنبه هفته جاری در روستای ییلاقی ملکوت مرکز دهستان سمام بخش رانکوه شهرستان املش باشور و نشاط و آئین‌های مختلف بومی محلی برگزار می‌شود.

 بارندگی و کاهش دما گیلان را فرا می گیرد

اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد : شرایط هوای گیلان از روز پنجشنبه برای کاهش دما و بارش باران فراهم می شود.

نقشه های هواشناسی گیلان بیانگر وجود جوی کم و بیش ناپایدار و از روز پنجشنبه با تقویت ناپایداری است که شرایط برای کاهش دما و بارش باران در سراسر استان مهیا می شود.

این اداره کل هوای استان گیلان را برای روز چهارشنبه کمی ابری تا نیمه ابری ، بعضی نقاط افزایش ابر و بارش باران و روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری ، بارش متناوب باران ، گاهی وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی کرده است.

بیشینه دمای هوای گیلان نیز در 24 ساعت گذشته با 30 درجه مربوط به کیاشهر و کمینه دما نیز با 13 درجه سلسیوس مربوط به دیلمان گزارش شده است.

کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه صومعه سرا

تا هفتم اسفند امسال، روز برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان زیادی نمانده است،  برخی نامزدهای احتمالی در شهرستان صومعه سرا از هم اکنون خود را برای تصاحب کرسی های سبز بهارستان آماده کرده اند .

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم خبرگان رهبری همزمان، در اسفند ماه امسال برگزار می شود ، در شهرستان صومعه سرا  تحرکاتی  که  بوی تبلیغات انتخاباتی از آن بر می آید، رونق بیشتری یافته است.

نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی  ترجیح می دهند به محض اینکه مناسبتی در تقویم بیابند، از این مناسبت در راستای معرفی خود و تبریک آن مناسبت از طریق روشهای مرسوم اقدام  کنند.و یا از طریق  شب نشینی و تشکیل جلسات ، حضور در مراسمات ، سرکشی از مناطق مختلف و …  و تاکید بر اعلام نام نامزد بالقوه از دیگر شیوه هایی است که از سوی این افراد در حال انجام است. و از این طریق به صورت غیر رسمی کاندیداتوری خود را برای انتخابات پیشرو اعلام می کنند.

به گزارش کمیته انتخابات ” اعتدال شمال ”  کاندیدای احتمالی  مجلس دهم در حوزه انتخابیه صومعه سرا  بدین شرح است:

۱-سید کاظم دلخوش اباتری

۲-شجاع اسرارپوش

۳-دکتر قاسم رمضانپور نرگسی

۴-حسن آقاجانی

۵-فرزام پور رمضان

۶-حمید رضا خصوصی

۷-علیرضا طالبی

۸-سید محمود حسینی

۹-سیف اله مسرور

۱۰-داود صادقی

۱۱- وحید مهدوی