معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: درآمد سالانه گلیم‌بافان گیلانی هشت میلیارد تومان است.

به گزارش نداي گيلان: سلمان شاه محمدی گفت: گلیم، بالاترین حجم تولید صنایع دستی را به خود اختصاص داده است و سالانه بیش از هشت میلیارد تومان درآمد بافندگان این صنعت دستی خوش رنگ و نقش است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار و سیصد نفر در گیلان به بافت گلیم اشتغال دارند، افزود: شهرهای آستارا و تالش از مهم‌ترین شهرهایی هستند که در آن‌ها بافت گلیم رواج دارد.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: قیمت هر قطعه گلیم باتوجه به ابعاد، جنس و طرحی که دارد، از 60 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

وی به مشکلات این هنر دستی هم اشاره کرد و افزود: گران بودن قیمت مواد اولیه، دشواری رنگ‌آمیزی و کم‌رونق بودن بازار فروش با توجه به فعالیت هنرمندان این هنر دستی، از مشکلات اصلی گلیم‌بافان گیلانی است.

این مسئولان تصریح کرد: سال گذشته 130 میلیون تومان تسهیلات به گلیم‌بافان داده شد که امسال قرار است این مبلغ به 200 میلیون تومان برسد.

در شهرستان رضوانشهر، جاجیم هم با دستان پرتوان زنان و مردان بافته می‌شود که با توجه به بافت سخت این هنر دستی، تنها ده نفر در این رشته مشغول به فعالیت هستند.