ندای گیلان:معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با بیان اینکه داعش نقطه شروع مهندسی معکوس رژیم صهیونیستی، نظام سلطه و برخی از دوستان ناآگاه نظام اسلامی در منطقه بوده است گفت: داعش برای جلوگیری از ترویج مفهوم انقلاب اسلامی شکل گرفت. حسین امیرعبداللهیان در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم(س) برگزار […]

ندای گیلان:معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با بیان اینکه داعش نقطه شروع مهندسی معکوس رژیم صهیونیستی، نظام سلطه و برخی از دوستان ناآگاه نظام اسلامی در منطقه بوده است گفت: داعش برای جلوگیری از ترویج مفهوم انقلاب اسلامی شکل گرفت.

حسین امیرعبداللهیان در گردهمایی مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم(س) برگزار شد، با بیان اینکه حمله عربستان به یمن اقدام نادرستی بوده است، مطرح کرد: اکنون عشایر یمنی درون خاک عربستان سعودی هستند و به پایگاه‌های عربستان حمله می‌کنند؛ داعش نیز در داخل عربستان انفجارهایی انجام می‌دهد و این مسائل به خوبی ناکامی عربستان در حمله به یمن را به اثبات می‌رساند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ادامه داد: اکنون حوثی‌ها از 21 استان یمن 20 استان را در اختیار دارند اما نمی‌خواهند یمن را تصرف کنند بلکه برای مقابله با داعش و القاعده حضور پرشور نظامی دارند و در صورت اتمام گفت‌وگوهای سیاسی یمنی‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند و به همین علت اگر حملات عربستان به پایان برسد مشکل نظامی در یمن وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی به علت برجستگی این کشور در حوزه‌های مختلف به دنبال ایجاد ناامنی در مناطق مرزی هستند تاکید کرد: دشمن از این هدف ناکام مانده است اما به حرکت خود ادامه می‌دهد و مبلغان باید در حرکت‌های تبلیغی خود از منابع مشخص استفاده کرده و با فرافکنی‌های دشمن مقابله کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با تاکید بر اینکه تیم مذاکره هر روز جلسات مستمری را برای بررسی مسائل مطرح در مذاکرات برگزار می‌کند تاکید کرد: تیم مذاکره کننده فقط در ارتباط با مسائل هسته‌ای با کشورهای غربی گفت‌وگو می‌کند.

وی با بیان اینکه پدیده بیداری اسلامی در نقاط مختلفی از جمله مصر، بحرین، یمن و شمال آفریقا در حال گسترش است ابراز کرد: وضعیت شیعه اکنون رو به جلو است و شیعه در کشورهای مختلف اسلامی اهداف مورد نظر خود را دنبال می‌کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه کشورهای استکباری از سرنگونی متحدانشان و قدرتمندی محور مقاومت در جریان بیداری اسلامی آگاه شده‌اند یادآور شد: تضعیف رژیم صهیونیستی و برآمدن جریانات اسلامی در منطقه از نتایج اصلی بیداری اسلامی است و این موضوع کشورهای استکباری را نگران می‌کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ادامه داد: نگاه به دستاوردهای انقلاب اسلامی انگیزه دختران و پسران دانشگاه‌های مصر بود که منجر به حرکت انقلاب مصر شد در صورتی که پدران این جوانان تصاویر جنگ و درگیری ایران و عراق را برای فرزندان خود ترسیم کرده بودند اما با دسترسی جوانان مصری به فضای مجازی و اینترنت چهره واقعی ایران اسلامی و دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی برای آن‌ها به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه حکومت دیکتاتوری مصر مخالفت‌های خود را با حرکت اسلامی جوانان مصری به برخوردهای نظامی کشاند تصریح کرد: جوانان مصری از محتوای مذاکرات هسته‌ای چیزی را درک نمی‌کردند اما این سئوال برای آن‌ها مطرح شد که چگونه شش کشور قدرتمند برای مذاکرات در مقابل ایران قرار گرفته‌اند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی طی مصاحبه‌ای در وین به میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ایران که از 24 تا 27 سال است اشاره و این موضوع توجه جوانان مصری را به سمت ایران اسلامی جلب کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با بیان اینکه محمد مرسی اشتباهاتی مختلفی را در رفتارهای سیاسی خود داشته است مطرح کرد: مرسی بعد از تکیه بر قدرت برای مراحل بعدی حرکت خود به سمت برقراری ارتباط با آمریکا گام برداشت در صورتی که جوانان مصری نگاهی برگرفته از اندیشه امام خمینی(ره) را محوریت انقلاب خود قرار داده بودند.

وی با تاکید بر اینکه دیدار مُرسی با رهبر انقلاب می‌توانست برکات بسیاری برای مصر داشته باشد خاطرنشان کرد: در آن مقطع نمایندگانی به ایران فرستاد که بگوید در دوره جوانی شخصیتی متاثر از اندیشه‌های امام خمینی(ره) را به عنوان الگو برای خود ترسیم کرده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را پذیرفته است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه پدیده بیداری اسلامی به علت افراط برخی از افراد اخوان مسلمین و اشتباهات مرسی شرایط جدیدی را در مصر رقم زده است تصریح کرد: با وجود این شرایط حرکت بیداری در مصر متوقف نشده و همچنین این بیداری در کشورهای دیگر نیز گسترش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مرسی نتوانست توقع‌های مردم مصر را تحقق بخشد تصریح کرد: دشمن تاکنون در لیبی به شیو‌ه‌ای عمل کرده که انقلاب‌ها نسبت به استفاده از عنوان اسلامی هراسان باشند اما با این وجود محور مقاومت اکنون در حال تقویت و دشمن در حال سقوط است.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ادامه داد: یکی از مقامات آمریکایی بعد از پیروزی مبارک در میدان التحریر مصر حضور پیدا کرد اما جوانان مصری استقبالی از او نداشتند.

وی با بیان اینکه داعش نقطه شروع مهندسی معکوس رژیم صهیونیستی، نظام سلطه و برخی از دوستان ناآگاه نظام اسلامی در منطقه بوده است گفت: داعش برای جلوگیری از ترویج مفهوم انقلاب اسلامی شکل گرفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه درایت رهبر انقلاب اسلامی دو بار از سقوط دمشق جلوگیری کرد افزود: 94 کشور با استفاده از ظرفیت‌های مختلف خود برای نابودی سوریه به صحنه آمدند اما نتوانستند به نتیجه برسند زیرا انقلاب اسلامی از کشور سوریه حمایت می‌کرد.

وی ادامه داد: دشمن به ستوان معمولی ارتش سوریه 300 هزار یورو می‌پرداخت تا از او را بشار اسد جدا کند اما با این حرکت‌ها نتوانست در دمشق به جایی برسد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه از فشارهای آمریکایی‌ها برای بررسی پروازهای ایران یاد کرد و گفت: چندین بار هواپیمای ایران به بهانه حمل موشک در بغداد فرود آمد تا تفتیش شود و برخی از کامیون‌ها نیز توسط سرویس‌های اطلاعاتی منطقه ربوده می‌شد اما می‌گفتند توسط داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ربوده شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف برای ممانعت از سقوط سوریه تلاش کرد بیان کرد: چهره بشار اسد و قدرت ارتش سوریه نیز در پیروزی حکومت سوریه بسیار موثر بود اما تیزبینی رهبر انقلاب اسلامی در این موضوع بسیار قابل توجه بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: اکنون اگر دشمن بخواهد اقدامی در سوریه داشته باشد باید در ابتدا با ایران اسلامی صحبت کند.

وی با بیان اینکه انگلیس چراغ قوه آمریکا در منطقه بوده است تصریح کرد: آمریکایی‌هایی که وعده جمع‌آوری اشغال‌های خیابانی را به مردم عراق دادند نتوانستند جسد سربازان را جمع‌آوری کنند اما اکنون آمریکا حرکت‌های پیچیده‌ای را انجام می‌دهد زیرا نسبت به منطقه آشنایی مناسبی پیدا کرده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد: برخی از کشورهای عربی فکر می‌کنند که ایران با استفاده از مذاکرات توانسته آمریکا را از عراق بیرون کند در صورتی که اینگونه نبوده است و ایران با تکیه بر ظرفیت ایمان و حمایت از مظلوم توانسته به این دستاورد برسد؛ همه از وحدت ایران و عراق وحشت دارند زیرا جریان متراکم و فهیم شیعه در منطقه در حوزه‌های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی می‌تواند تاثیرات جهانی داشته باشد.

امیرعبداللهیان داعش را دستاورد سرویس‌های امنیتی دانست و مطرح کرد: افرادی که با سرشکستگی از عراق رفته‌اند اکنون به دنبال این هستند که به بهانه داعش سرویس‌های خود را در عراق به پا کنند.

وی با تاکید بر اینکه حزب‌الله به عنوان یک جریان شیعی می‌تواند معادلات رژیم صهیونیستی را تغییر دهد یادآور شد: برخی از افرادی که داعش را تقویت می‌کنند به دنبال درگیری جهان اسلام و تقویت رژیم صهیونیستی هستند و برخی از داعش برای توجیه حضورشان در منطقه استفاده می‌کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه به بخشی از خطاهای آل سعود اشاره کرد و گفت: اکنون مسیر بیداری اسلامی در یمن مشاهده می‌شود، اینکه یک کشور عربی ثروتمند با عنوان خادم‌الحرمین به کشور مسلمان فقیری حمله کند اساس بی‌منطقی است.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بارها مخالفت خود را با این حمله اعلام کرده و از مظلومان حمایت می‌کند؛ عربستان وعده داده بود که ظرف یک هفته یا 10 روزه می‌تواند یمن را سرنگون کند اما اکنون نتوانسته به هیچ یک از اهدافش برسد.