رضا جمشیدی از آن دسته افرادی بود که علی رغم حضور کوتاه مدت در شورا، هم ریاست را تجربه کرد و هم استعفا. هم روزهای خوش شورا را چشید و هم تلخی های آن را.

نداي گيلان:
به بهانه انتخاب سومین هیات رییسه شورای چهارم و پیش از اعلام نظر نهایی شورا نشینان گفتگوی کوتاهی را با دکتر پر آوازه شورای چهارم ترتیب دادیم تا نظرش را در خصوص جو حاکم بر شورا در چنین روزهایی جویا شویم.
سوال اول: فضای حاکم بر شورای چهارم به خصوص در روزهای خاص مثل انتخاب هیات رییسه را چطور میبینید؟
یکی از نقاط ضعف اساسی قانون شوراها دوره ریاست یک ساله برای شوراهای اسلامی شهرها میباشد. حقیقت امر آنست که فردی که به ریاست یک مسند برای دوره یکساله انتخاب میگردد هرگز نخواهد توانست همگرایی لازم را ظرف مدت یکسال ایجاد نماید. دقیقا در شورای شهرستان و استان و شورای عالی استانها این مسئله رفع شده است و عضویت یک فرد در این شورها چهارساله است. اخیرا در وزارت کشور نیز زمزمه هایی مبنی بر دو ساله شدن ریاست شورا شنیده میشد که به منتج به نتیجه نگردید. به نظر بنده هر ساله در دو ماه پایانی منتهی به انتخابات هیات رئیسه عملا شورا از تکاپوی مدیریت شهری دورمانده و سرگرم رایزنی ها بر سر انتخاب رئیس جدید شورا میگردد. این فضا که مملو از لابی های شبانه میباشد عملا فضاهای گردش و چرخش های سیاسی و غیرسیاسی را در شورا رواج داده که این موجبات بی اعتمادی را نزد اعضاء محترم ایجاد کرده و با تزریق یاس و نومیدی و بی انگیزگی کارآیی شورا را در سالهای آتی دچار اختلال مینماید. امید است که شورای محترم بتواند در سال همدلی و همزبانی همچون دو سال اول و بلکه بهتر از دو سال اول موجبات رشد و ترقی شهر رشت را فراهم آورد.
سوال دوم: از زمان ریاست خودتان در شورا و موانع پیش رو برای مخاطبان بگویید:
بنده تجارب بسیار ارزشمندی را در شورای اسلامی کلانشهر رشت کسب نمودم که در فرصتی مناسب برای مردم عزیز خواهم گفت. چون امروز انتخابات هیات رئیسه شورا میباشد یادم می آید سال قبل در چنین روزی به همراه پروفسور مجید سمیعی، دکتر نوبخت و هیات همراه مشغول کلنگ زنی بزرگترین مرکز تخصصی پژوهش سرطان خاورمیانه بودم که دوستان ما در جلسات موازی مشغول رایزنی بر سر گزینه ریاست شورای سال دوم بودند. امروز البته یکسال از آن روز گذشته است و بنده آرزو دارم همه همکاران سابقم در سایه مهر و عشق و محبت در کنار همدیگر باشند.
رضا جمشیدی همچنین در پایان گفتگو وعده داد حرف های ناگفته بسیاری را در آینده ای نزدیک با همشهریان در میان خواهد گذاشت.