حدیث شهرامی می گوید:برای هرهدفی باید تلاش کرد و ازمشکلات نترسید و بابرنامه ریزی منجسم به آینده روشن وتحقق آرزوها ایمان داشت.درهیچ صورت ورزش و تعذیه سالم از برنامه زندگی حذف نشود ، بانوان ما فعالیت جسمانی راجزئی از زندگی خود بدانند.

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته ندای گیلان یک پزشک است.

 

خودتان را معرفی کنید واز سوابق تحصیلی و ورزشی تان بفرمایید.

دکتر حدیث شهرامی جراح زنان وزایمان ، عضو اسبق تیم ملی دررشته دو سرعت ، قهرمان بازی های آسیایی دررشته ۱۰۰×۴ متر امدادی،نائب قهرمان کشورهای اسلامی دررشته های ۶۰ متر ، ۱۰۰ متر ، ۲۰۰ متر و ۱۰۰×۴ متر امدادی،قهرمان آموزشگاههای کشور،قهرمان قهرمانان المپیاد دختران،مقام سوم ۶۰ متر در رقابت های کشوری جام دهه فجر

چرا رشته پزشکی و تخصص زنان وزایمان راانتخاب کردید؟

ازبچگی پزشکی را دوست داشتم البته به رشته زنان و زایمان فکر نمیکردم ولی میدانستم که باید پزشکی بخوانم ، در نهایت پس از قبولی دراین رشته وعلاقه ای که به تولد نوزاد داشتم و برای من حس خوبی داشت ، تصمیم گرفتم جراحی زنان وزایمان را انتخاب کنم.

 شیرین ترین خاطره ای از تولد نوزاد دارید چیست ؟

خاطرات زیاد هستند. خاطره ی شیرینی که میتوانم به آن اشاره کنم ، تولد نوزادی بود که پس از به دنیا آمدن ، انگشت دست مرا گرفته بود و اصلاٌ رها نمیکرد.
والبته تولد برادرزاده ام که من خودم او را به دنیا آوردم و اولین نفری بودم که او را دیدم وحس بسیار لذت بخشی بود.

 

بعنوان یک زن چه موانعی برای پیشرفت وجود داشت و هم اکنون با چه چالش هایی روبرو هستید؟

باتوجه به اینکه گاهی محدودیت ها یی برای بانوان وجود دارد، چه در فضاهای کاری وچه ورزشی.در مورد ورزش ، امکانات ورزشی برای خانم ها کم است ومخصوصا در سالهای گذشته این کاستی ها بیشتر بود.چالش برای بانوان ورزشکار بیشتر به فضاهای ورزشی سرباز و تعداد سالن های ورزشی باامکانات مطلوب است.

 یک جمله در وصف مادر

مادر نیاز نیست که کامل باشد، بلکه باید برای فرزندش کافی باشد.

درطول پاندمی کرونا باچه مشکلاتی مواجهه بودید؟

در شرایط کرونا بیشتر از حیث فضای مناسب برای ورزش دچار مشکل شدم و نه تنها من اکثر ورزشکاران با این چالش روبرو بودند و نمیتوانستند به علت بسته بودن باشگاه ها وسالن های ورزشی تمرین وفعالیت ورزشی داشته باشند.

درخصوص فعالیت های پزشکی نیز در اوایل بحران کووید ۱۹ کمبود ماسک ، الکل حتی دستکش ومخصوصاً باترس ازاین ویروس با استرس وارد مراکز درمانی میشدیم اما کادر درمان با فداکاری دردروان بحران کرونا حتی جان خودرا نیز در راه درمان بیماران ازدست دادند.

 

هدف وشعار شما در زندگی چیست وچه چیزی برای شما بیشتر ازهمه اهمیت دارد؟

همیشه گفته ام که جدا از چالش های زندگی لازم است همه افراد بخصوص بانوان ورزش را جز برنامه های زندگی خود قرار بدهند.چون دوستی باورزش یعنی دوستی بازندگی و علاوه بر ارتقا سلامت جسم وروح باعث نشاط اجتماعی نیز میشود.البته گاهی ممکن است در زندگی روزمره با توجه به مشغله ها وقت کافی برای ورزش کردن نداشته باشیم ولی میتوان اول صبح رابه ورزش اختصاص داد تاروحیه پرنشاط به امور زندگی رسیدگی کرد .به نظرم سلامتی و ورزش جز مهمی از زندگی است.

حرف اخر

برای هرهدفی باید تلاش کرد و ازمشکلات نترسید و بابرنامه ریزی منجسم به آینده روشن وتحقق آرزوها ایمان داشت.درهیچ صورت ورزش و تعذیه سالم از برنامه زندگی حذف نشود ، بانوان ما فعالیت جسمانی راجزئی از زندگی خود بدانند.