سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگ اقوام فرصتی است برای تقویت و انسجام ملی که باید از آن‌ها بهره لازم را برد.

به گزارش نداي گيلان:  یونس رنجکش در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی اقوام ایران زمین در رشت افزود: اینگونه جشنواره‌ها از ابعاد مختلف قابل ارزیابی هستند که یک بعد مهم آن‌ها بهره‌مندی در راستای توسعه فرهنگ گردشگری و شناخت ظرفیت‌های این حوزه و توجه به اقتصاد گردشگری استان است.

وی ادامه داد: آشنایی با آداب و رسوم سایر اقوام ایرانی و همچنین ایجاد بستر همگرایی و همدلی و همزبانی بیشتر بین ساکنان کشور و کمک به همراهی‌ها برای توسعه از فرصت‌های منحصر به فردی است که می‌توان از دل برگزاری این جشنواره‌ها بدست آورد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اضافه کرد: ایجاد روحیه نشاط و بسط و گسترش نشاط اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توجه به همبستگی‌های اجتماعی نیز از مهم‌ترین دستاوردهای این گونه جشنواره‌ها است که باید تلاش کنیم تا با مدیریت مناسب از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنیم.

رنجکش یادآور شد: جامعه امروز نیازمند به شناخت بیشتر از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود است که با برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌توانیم به اهداف توسعه اجتماعی خود دست یابیم.

وی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره خواستار گسترش اینگونه حرکت‌ها در سایر شهرستانهای استان نیز شد.

جشنواره فرهنگ اقوام ایرانی با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد استان در حوزه گردشگری برگزار شده است.