مسئول اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل هسته مرکزی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در صنعت این استان خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: فرشته حسین‌زاده ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تلاش برای کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی و معدنی استان اظهار کرد: برخورداری صنایع سبز و سازگار با محیط زیست از حمایت‌های قانونی حائز اهمیت است.

وی از تشکیل هسته مرکزی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی در واحدهای صنعتی و معدنی گیلان خبر داد و افزود: توجه به حساسیت‌های زیست‌محیطی و طبیعت استان از اهداف تشکیل هسته مذکور است.

حسین‌زاده با بیان اینکه فراخوان مدیران واحدهای صنعتی و معدنی برای حضور در جلسه‌های هفتگی هسته تخصصی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی گیلان آغاز شده است، تصریح کرد: بررسی مشکلات زیست‌محیطی، چالش‌های ایمنی، بهداشت و انرژی چهار محور اساسی و مورد تاکید در هسته مرکزی مذکور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

مسئول اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: واحدهای صنعتی و معدنی می‌توانند با حضور در جلسه‌های مذکور پیشنهادهای خود را با محوریت مسائل زیست‌محیطی، بهداشتی، ایمنی و انرژی بیان کرده و این اداره نسبت به ارائه موارد به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دریافت راهکارهای برطرف کردن موانع اقدام می‌کند.

وی در ادامه به فراخوان ثبت‌نام انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی برای برگزاری هفدهمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدمات سبز در سال 94 اشاره کرد و گفت: فراخوان مذکور به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی پیشتاز در راستای حفظ محیط زیست و همچنین ترویج فرهنگ زیست‌محیطی بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجربه مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی آغاز شده است.

حسین‌زاده با تاکید براینکه مهلت تکمیل فرم فراخوان مذکور تا 15 آبان ماه سال جاری است، بیان کرد: فرم‌ها از طریق پورتال سازمان صنعت، معدن و تجارت به نشانی http://gil.mimt.gov.ir یا پورتال سازمان حفاظت محیط زیست به نشانی http://www.doe.ir قابل دسترسی است.

مسئول اداره ایمنی، بهداشت، انرژی و محیط زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: مدیران و فعالان بخش صنعت و معدن استان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33428916 داخلی 205 تماس بگیرند.