دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان از برگزاری تجمع و راهپیمایی تجدید میثاق با بزرگ آمر به معروف حضرت امام حسین (ع) در دومین روز از ماه محرم پس از اقامه نماز جمعه خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده صبح امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد و تبیین قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های هفته مذکور با نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان الگوی عملی در گیلان برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت رشت شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر را «دولت و ملت و همدلی و همزبانی» ذکر کرد و گفت: گرامیداشت روز جامعه بدون منکر در این هفته از جمله برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: در روز جامعه بدون منکر در تمام مساجد و اداره‌ها برنامه‌های ماه محرم با زیارت عاشورا و سخنرانی وعاظ آغاز می‌شود.

شفیعی‌زاده برگزاری تجمع و راهپیمایی تجدید میثاق با بزرگ آمر به معروف حضرت امام حسین (ع) را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و گفت: این راهپیمایی در دومین روز محرم پس از نماز جمعه در 27 نقطه گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته مذکور همایش جمعیت، سلامت، محیط خانواده و مراسم نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر گیلان در ساعت 9 صبح روز 29 مهر ماه جاری در سالن اجتماعات مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس عاشورایی، مسابقات فرهنگی در اداره‌ها و سازمان‌ها، نشست با خانواده‌های کارکنان با رویکرد نقش امر به معروف در سبک زندگی را از برنامه‌های دیگر این ستاد ذکر کرد.

وی از برگزاری نشست در 10 هیئت مذهبی مساجد استان خبر داد و گفت: تجمع بزرگ اصناف و هیئت‌های مذهبی با عنوان بصیرت عاشورایی در 15 شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

شفیعی‌زاده برگزاری مراسم نکوداشت در اداره‌ها و سازمان‌ها و تشویق فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر، ارسال پیامک به مخاطبان عام با موضوع امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر کمک گروه‌های طلایه‌داران با ناجا و هیئت‌ها برای عزاداری ماه محرم به‌ویژه عاشورای حسینی، برپایی ایستگاه صلواتی چای، شربت، خرما و… انجام می‌شود.