اوسط اکبری مقدم با اشاره به تأمین اعتبارات مالی تکمیل هفت پروژه آموزشی به واسطه بنیاد برکت، افزود: از این تعداد دو پروژه مربوط به شهرستان صومعه سرا است.

به گزارش ندای گیلان؛مدیرکل نوسازی مدارس گیلان  در جلسه کمیته برنامه ریزی که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا از نظر اختصاص منابع مالی به حوزه آموزشی و فضای آموزشی بیش از سایر شهرستان های گیلان است.

علی اوسط اکبری مقدم ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان شهرستان صومعه سرا به دلیل توجه ویژه به حوزه آموزشی، افزود: در حال حاضر در حوزه فضاهای آموزشی چهار پروژه در صومعه سرا در دست ساخت است.

وی با اشاره به توقف یک پروژه آموزشی در صومعه سرا طی سال های گذشته، گفت: در زمینه چهار پروژه در دست ساخت طی روزهای آینده شاهد بهره برداری از این پروژه ها خواهیم بود.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در ادامه به علت تأخیر بهره برداری از  واحد آموزشی شهید رجایی در شهر صومعه سرا اشاره و خاطرنشان کرد: علت این تأخیر ساخت یک کتابخانه مجزا برای این واحد آموزشی است.

وی با بیان اینکه ساخت چنین کتابخانه هایی با هدف محله محور و دانش آموز محور در اولویت ساخت واحدهای آموزشی به ویژه در مسیرهای اصلی است، تصریح کرد: در همین راستا در روزهای آینده شاهد افتتاح نخستین کتابخانه محله و دانش آموز محور در قالب پروژه شهید رجایی شهرستان صومعه سرا هستیم.

اکبری مقدم به پروژه آموزشی هاجر اباتر این شهرستان نیز اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به تأمین منابع مالی این پروژه از سوی بنیاد برکت در روزهای آتی شاهد بهره برداری از این پروژه نیز هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی خیران صومعه سرایی در سطح کشور، گفت: تازمانی که این پتانسیل شناسایی نشود برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز با حضور خیران ملی در شهرستان صومعه سرا بی معنی است.

وی در ادامه با اشاره به تأمین اعتبارات مالی تکمیل هفت پروژه آموزشی به واسطه بنیاد برکت، افزود: از این تعداد دو پروژه مربوط به شهرستان صومعه سرا است.