فرمانده انتظامی گیلان گفت: برنامه‌های پیشگیری از جرایم خشن در استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش نداي گيلان: سردار محمدرضا میرحیدری در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی گیلان با استاندار به مناسبت هفته ناجا در محل سالن اجتماعات الغدیر استانداری گیلان با تسلیت شهادت حجاج مظلوم در فاجعه منا اظهار داشت: توفیق خدمت بی منت به مردم به‌عنوان حافظان امنیت جامعه اسلامی را بهترین نعمت الهی است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی و برنامه‌ریزی‌های مدون برای امسال افزود: با توجه به سطح توانمندی‌های نیروی انتظامی استان جزو استان‌هایی هستیم که در رده‌های مختلف رده‌های اول تا پنجم را داریم.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های موفق پلیس در استان گفت: هم‌دلی ایجاد شده بین دستگاه‌های امنیتی در استان، باعث شده نیروی انتظامی در خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد امنیت موفق عمل کند.

میرحیدری با بیان اینکه گیلان در کنترل جرایم خشن اقدامات خوبی داشته است و در برنامه‌های پیشگیری بسیار اثرگذار عمل شده است تصریح کرد: ما به‌دنبال این هستیم که با همکاری دستگاه‌های  مختلف، ایجاد امنیت را به خود دستگاه‌ها محول کنیم.

وی با اشاره به کوتاهی دستگاه‌های استان گیلان در انجام وظایف خود اظهار داشت: به‌دلیل غفلت دستگاه‌های فرهنگی ما مبدل شدیم به دستگاهی که سر پیکان بسیاری از امور قرار گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه حراست از ارزش‌های دینی مسئولیت نیروی انتظامی است ولی هدف ما این است که امور فرهنگی را به دستگاه‌های فرهنگی محول کنیم.

فرمانده انتظامی گیلان ایجاد رده‌های تخصصی و دانش محور در نیروی انتظامی گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تعالی رفتار کارکنان نیروی انتظامی در رأس امور قرار دارد و با نظر کارشناسان در جهت استاندارد سازی رفتار کارکنان عمل می‌شود.