رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان معتقد است، افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد تحریم ، نشانگر امنیت در بخش تولید در استان است.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان از رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی استان خبر داد و گفت: افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد تحریم ، نشانگر امنیت در بخش تولید در استان است.

وی  شرایط و پتانسیل‌های استان را برای سرمایه‌گذاری و صادرات کالا‌ها بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: گیلان با داشتن  زیرساخت‌های مهمی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی می‌تواند به عنوان پیشانی تحرک اقتصادی کشور نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ،  دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه خزر و اتحادیه گمرکی اوراسیا را از دیگر ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه اقتصاد، تجارت و بازرگانی عنوان کرد و گفت: ایجاد دلگرمی، افزایش روحیه امید‌آفرینی و آرامش خاطر صاحبان صنایع از جمله اقداماتی است که باید همواره بستر تحقق آن فراهم شود.

دلق پوش،  با تأکید بر اینکه رفع و حل و فصل مشکلات واحد‌های صنعتی در گیلان به صورت مستمر و دقیق دنبال و موفقیت‌های زیادی در این حوزه کسب شده است ، افزود: تشکیل کارگروه رفع موانع و رونق تولید، برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که برای این هدف انجام می‌شود.

وی ،با اشاره به برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان گفت: با توجه به وجود تعهد ۴۰ درصدی تأمین اقتصادی و اشتغال جامعه در این سازمان، رسالت‌ها و تکالیف بخش صنعت، معدن و تجارت بسیار سنگین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه تکالیف بخش صنعت، معدن و تجارت با وجود کمبود اعتبارات بودجه‌ای و امکانات بر عهده این سازمان است ، افزود: مشکلات و موانعی مانند تحریم‌های ظالمانه دشمن و بروز بحران‌های اخیر مزید بر علت این دشواری‌ها شده است، اما برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و پیشرفت باید تلاش کنیم.

فرهاد دلق پوش، توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید  و نامگذاری ایشان به سال جهش تولید را مایه خرسندی دانست و گفت: برای تحقق این شعار باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم و از همفکری نخبگان صنعتی و دانشگاهی استفاده کنیم.

وی  تشکیل اتاق فکر با همکاری اساتید دانشگاهی و صنعتی در راستای ریل‌گذاری برای  فراهم کردن بستر‌های تحقق شعار جهش تولید را ضروری دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن شعار سال و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید مولد و پویا باید از ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در تعیین استراتژی‌های جدید استفاده کرد.