ویدا نظری می گوید:به عنوان یک زن موانع را انکار نمی کنم اما باور دارم که مانع در ذهن آدم ها است پس با تغییر تفکرم موانع احتمالی را هم از سر راه برمی دارم .

ندای گیلان-نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته ندای گیلان در شنبه ها با زنان موفق یک بانوی هنرمند و کارآفرین است.

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری از فعالیت و شغلتان بفرمایید.

ویدا نظری هستم ، متولد سال ۱۳۷۶ ، فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی و ۴۱۰روز از ورود به جریان کلبه جنگلی گذشته است پیش از این سال ها تجربه کار هنری از جنس دیگر مثل عکاسی را داشتم. ایده کلبه جنگلی از دل یک کارگاه در دل جنگل های گیلان شکل گرفت و به مرور زمان با شوق و ذوق و حمایت هواداران هنردوست به گالری کلبه جنگلی رسید و همچنان رشد پیدا کرد تا امروزه به عنوان یک کالای فاخر روستیک شناخته شود و در عین سادگی های المان های روستا ییش، زیبایی چند برابری به زندگی های یکنواخت شهری و ماشینی نوید بدهد. سازه های چوبی کلبه جنگلی تماما کار دست بوده و از بهترین مواد اولیه برای هرچه بهتر خلق شدن یک اثر ماندگار هنری استفاده می شود.

از کودکی چه هدفی را دنبال می‌کردید و آیا امروز در جایگاهی هستید که از کودکی جز آرزو و یا هدفتان بود؟

از کودکی عنوان شغل برایم ارزشمند نبود بلکه مفید بودن و درست انجام دادنِ کار درست برایم دارای اهمیت بود و فکر می‌کنم تاحدی در این امر توانسته ام موفق باشم.

 

به عنوان یک زن باچه موانع و مشکلاتی در مسیرتان روبرو هستید؟

 

به عنوان یک زن موانع را انکار نمی کنم اما باور دارم که مانع در ذهن آدم ها است پس با تغییر تفکرم موانع احتمالی را هم از سر راه برمی دارم .

 

 آیا در دوران بحران پاندمی کرونا فعالیت شما دچار مشکلات و رکود خاصی شد؟

شروع فعالیتم همزمان با شیوع کرونا بود و من از ابزار های آنلاین استفاده کردم در نتیجه بیماری کرونا{برای من} یک تهدید نبود بلکه یک فرصت برای بهتر به نتیجه رسیدن بود .

 

 آیا مردم از هنرهای دستی استقبال می‌کنند؟مشتری های شما غالبا چه جور طرح هایی را می پسندند؟

مشتری ها ارزش کارها را درک می کنند ،ماهم در راستای این استقبال و اعتماد سعی می کنیم محصولات را در ایده آل ترین سطح کیفیت عرضه کنیم.
در زمینه صنایع دستی یقینا هنری که با عشق تلقین شود از استقبال خوبی برخوردار خواهد. بود.

 

هدف وشعار شما درزندگی چیست؟

هدف من محدود به هنر کلبه جنگلی نیست و اهداف بزرگ تر و مهم تر ،مثل ترویج عشق و فرهنگ اصیل گیلان برای آینده نزدیک دارم.برای تحقق این شعار که به آدم ها برای رسیدن به رویاهایشان کمک کنم تلاش کردم و شاد زیستن و شادی بخشیدن از همه چیز برایم مهم تراست .

حرف آخر به نظرم دنیا جای قشنگ تری می شود اگر آدم ها بدون توقع راهنما و روشنی راه هم باشند .