معاون سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان گفت: قرار است یک پروپازال توسط محققان وپژوهشگران گیلانی با موضوع بامبو تهیه شود تا صنعت بامبو بافی در کشور به‌عنوان طرحی ملی مطرح شود.

به گزارش نداي گيلان: سلمان شاه محمدی  اظهار داشت: در صحبت‌هایی که با صنایع دستی کشور داشتیم قرار است یک پروپازال توسط محققان و پژوهشگران گیلانی با موضوع بامبو تهیه شود تا صنعت بامبو بافی در کشور به‌عنوان طرحی ملی مطرح شود.

وی با بیان اینکه بامبو 100 سال است که وارد گیلان شده است گفت:گیلان و به‌ویژه لاهیجان به‌عنوان شهر بامبو باید سهم بیشتری از بازار چندین میلیاردی بامبو داشته باشند.

شاه محمدی افزود: بامبو بافی از صنایع دستی است که می‌تواند به‌دلیل زودبازده بودن تأثیر زیادی در اقتصاد بخش صنایع دستی استان و کشور داشته باشد.

وی به کمبود تحقیقات علمی درباره این صنعت دستی قدیمی اشاره کرد و گفت: بامبو هم مانند بسیاری از صنایع دستی دیگر در چرخه تکرار افتاده است و این وظیفه هنرمندان صنایع دستی و محققان این رشته است که طرحی نو دراندازند و این صنعت دستی را از ورطه افتادن به تکرار نجات دهند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: در حال حاضر 60 هنرمند بامبو باف در گیلان مشغول فعالیتند که 3 درصد از سهم صنایع دستی استان را به خودش اختصاص داده و قرار است با تلاش هنرمندان این صنعت دستی و مسئولان این میزان به 10 درصد برسد.