مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۵ هزار و ۱۲۲ ناشنوا تحت پوشش این نهاد قرار دارند، از برگزاری جشن بزرگ ناشنوایان استان خبر داد

به گزارش نداي گيلان: محمدرضا پارسی امروز در نشست با خبرنگاران، مهر را ماه عاطفه خواند و اظهار داشت: مناسبت‌هایی همچون روز جهانی ناشنوایان، روز سالمندان، روز تکریم خانواده، روز ملی پارالمپیک، هفته ملی کودک و روز جهانی نابینایان به این ماه اختصاص دارد.

وی با اشاره به نام گرفتن ۸ مهر بعنوان روز جهانی ناشنوایان، افزود: مشخصات تعداد ۵ هزار و ۱۲۲ ناشنوا در بانک اطلاعات به ثبت رسیده و این افراد تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند.

پارسی با بیان اینکه این ناشنوایان از سه انجمن غیر دولتی حمایت می‌شوند، عنوان کرد: بهزیستی گیلان ۳۵ دانشجوی کم شنوا را تحت پوشش دارد که به آن‌ها کمک هزینه نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان ساخت: در سال گذشته ۶۰۰ عدد سمعک به ناشنوایان اهدا گردید و برای ۱۴۰ نفر کاشت حلزون انجام شده و در حال حاضر هیچ ناشنوایی در نوبت قرار ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه در روز جهانی سالمندان سیاست سازمان بهزیستی گسترش مراکز روزانه است، اظهار کرد: دارای ۵ مرکز هستیم که ویزیت در منزل انجام می‌دهند.

پارسی یادآور شد: از جمله وظایف بهزیستی ارائه کمک به سالمندان که در مراکز روزانه بسر نگهداری می‌شوند و همچنین ارائه خدمات ایاب و ذهاب رایگان به این افراد می‌باشد.

وی گفت: برنامه ما به مناسبت روز تکریم سالمندان این است که زمینه‌ای فراهم کنیم که پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مهدهای کودک حضور یابند چراکه این امر علاوه بر فرهنگ سازی موجب نشاط سالمندان نیز می‌گردد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه با بیان اینکه مهدهای کودک برای سازمان بهزیستی اهمیت ویژه‌ای دارند، افزود: فرآیند آموزشی بویژه در زمینه‌های اجتماعی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: در روز جهانی کودک نیز که از ۱۵ مهر آغاز می‌گردد همزمان با سراسر کشور جشن بزرگی با شعار «بال از تو پرواز از من» در استان برگزار می‌شود.

پارسی همچنین از وجود ۵۴۳ مهد کودک در گیلان خبر داد و افزود: بیش از ۱۶هزار کودک در ۳۴۱ مهد کودک شهری و ۱۸۱ مهد کودک روستایی و ۲۱ مهد کودک ویژه در حاشیه شهر ثبت نام شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی گیلان به افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی هزینه مهدهای کودک بهزیستی اشاره کرد و اذعان نمود: شهریه مهدهای یک ستاره ۱۰ درصد، دو ستاره ۲۰ درصد و سه ستاره ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به قرار داشتن ۳ هزار ۷۹ نابینای دارای معلولیت سخت تحت پوشش بهزیستی گیلان، گفت: از این میان تعداد ۷۵ نفر از دانشجویان در مقاطع کاردانی تا دکترا تحصیل می‌کنند.

پارسی افزود: از جمله فعالیتهای اداره کل بهزیستی گیلان در روز ۲۳ مهر که روز جهانی نابینایان می‌باشد، برگزاری جشنی این مناسبت است و همچنین در این روز گروههای تئاتری که متشکل از معلولان استان هستند به اجرای نمایش می‌پردازند.

مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان کرد: در روز ملی پارالمپیک که برابر با ۱۸ مهرماه می‌باشد نیز همایشی با همکاری اداره کل جوانان و آموزش و پرورش در سالن عضدی رشت برگزار می‌شود و طی آن از مدال آوران معلول و جانباز تقدیر به عمل می‌آید.