اولین واحد صنعتی دارویی دام، طیور و آبزیان شمال و شمال غرب کشور در شهرک صنعتی انزلی به بهره برداری رسید.

به گزارش نداي گيلان: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان ظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری از این شرکت با اشاره به فعالیت دو شهرک صنعتی در شهرستان انزلی اظهار کرد: ظرفیت عرصه شهرک صنعتی انزلی با توجه به قدمت آن به اتمام رسیده است.

طهمورث لاهوتی اشکوری با بیان اینکه با معرفی سرمایه گذاران از سوی منطقه آزاد انزلی، فعالیت ۱۰ واحد صنعتی غیرفعال در این شهرک مجددا آغاز شده است،  افزود: با فعالیت ۸۵ واحد صنعتی بهره بردار در شهرک صنعتی انزلی، برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و دو هزار و  ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.   

در ادامه این مراسم، مدیرعامل واحد صنعتی فوق با اشاره به اینکه کلنگ احداث این شرکت در سال ۹۰ به زمین زده شد، گفت: این شرکت علاوه بر تولیدات داروی دامی در استان، توان صادرات دارو به استان های همجوار و کشورهای همسایه را نیز دارد.

آرمین نقوی افزود: در فاز اول بهره برداری از این واحد صنعتی، ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است که ۱۲ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن و مساعدت استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه در این واحد صنعتی انواع محلول های مورد نیاز و شربت های دام و طیور و آبزیان تولید می شود، تصریح کرد: در فاز دوم این طرح،  انواع پمادهای مورد مصرف دام، ضدعفونی کننده های دام و طیور و آبزیان تولید می شود