مديركل گمرك بندرانزلي گفت: گمركات گيلان موفق به اخذ دو هزار و ۷۵۲ ميليارد و ۹۶۷ ميليون و ۹۶۲ هزار ريال درآمد در شش ماهه نخست سال‌جاري شد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد افزايش داشته است

به گزارش نداي گيلان: مديركل گمرك بندرانزلي گفت: گمركات گيلان موفق به اخذ دو هزار و ۷۵۲ ميليارد و ۹۶۷ ميليون و ۹۶۲  هزار ريال درآمد در شش ماهه نخست سال‌جاري شد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد افزايش داشته است.

محمد شهبازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: در شش ماهه امسال حدود ۱۴۹ ميليون و ۵۱۰ هزار و ۲۳۱ دلار كالاي غيرنفتي با وزن ۲۵۶ هزار و ۲۸۰ تن از گمركات گيلان (انزلي، آستارا و حسن رود) صادر شده است .

وي تصريح كرد: ۵۵ هزار و ۸۵۲ تن از كالاهاي فوق از گمرك انزلي، ۱۹۴ هزار و ۱۲۸ تن از گمرك آستارا و مابقي از گمرك حسن‌رود صادر شده است.

شهبازي عمده كالاهاي صادر شده از گمركات گيلان را محصولات نباتي، محصولات معدني و مصنوعات، محصولات صنايع غذايي و محصولات نساجي عنوان كرد و افزود: اين كالاها به بيش از ۳۰ كشور دنيا صادر شده است.

ناظر گمركات گيلان تصريح كرد: صادرات گمركات استان عمدتا به كشور آذربايجان، روسيه، قزاقستان، عراق و تركيه انجام مي‌شود.

وی ادامه داد: ما همچنين با كشورهاي گرجستان،قزاقستان، هند، اكراين، آلمان، بلاروس، ارمنستان، فرانسه، جمهوري مولداوي، انگلستان، پاكستان، امارات متحده عربي، مالزي، عراق،افغانستان و …مبادلات تجاري داشته‌ايم و كشورهايي همچون استوني، جمهوري چك، تايوان و سومالي از جمله كشورهايي هستند كه به مقصد كالاهاي صادراتي ما افزوده شده‌اند.

ناظر گمركات گيلان يادآور شد: در شش ماهه سال‌جاري بالغ بر ۸۸۹ هزار و ۱۹۵ تن كالا به ارزش ۴۶۳ ميليون و ۶۸۸ هزار و ۱۵۶ دلار از طريق گمركات استان گيلان به كشور واردات قطعي شده است .

شهبازي تصريح كرد: عمده كالاهاي وارد شده به گمركات گيلان شامل آهن‌آلات و ماشين‌آلات صنعتي، لوازم برقي و قطعات آن، چوب و تخته، گندم و جو و ساير محصولات شيميايي است.

وي ادامه داد:عمده واردات گمركات گيلان از كشور فدراسيون روسيه، آذربايجان، قزاقستان، تركيه، امارات و .. است.

شهبازی گفت:در شش ماهه سال‌جاري ۱۳۹ ميليون و ۹۰۹ هزار و  ۴۱۷ دلار با وزن ۱۵۲هزار و ۰۴۸ تن از مبداء گمركات گيلان ترانزيت خارجي صورت گرفته است كه اين مقدار از نظر ارزشي ۲۰ درصد و از نظر وزني ۳۰۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.