سفیر ارمنستان در ایران از احداث سومین منطقه آزاد این کشور در مرز ایران خبر داد و گفت: ایران دارای کالاهای باکیفیتی بوده و همکاری موفق تجار دو کشور مستلزم شناخت متقابل از ظرفیت‌های دو طرف است.

به گزارش ندای گیلان از انزلی، توماس آرتاشس تومانیان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال، ظرفیت‌های تجاری و زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: این نخستین سفر بنده به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی مانند منطقه آزاد انزلی است، افزود: یکی از مزایای گیلان در حوزه حمل و نقل به عنوان مهم‌ترین زیرساخت‌هاست.

سفیر ارمنستان در ایران وجود زیرساخت‌ها و فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی را برای کارآفرینان و بازرگانان ارمنستان قابل توجه دانست و تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی بخش زیادی از مشکلات صادرات کالای ارمنستان را برطرف می‌کند.

وی معرفی شرایط ویژه منطقه آزاد انزلی به کارآفرینان ارمنستان در راستای جذب ایده‌های نو به این منطقه را در توسعه همکاری‌ها مهم دانست و تصریح کرد: همکاری موفق تجار دو کشور مستلزم شناخت متقابل از مزیت‌ها و ظرفیت‌های دو طرف است.

آرتاشس تومانیان، با بیان اینکه ایران کالاهای بسیار باکیفیتی دارد، گفت: اطمینان می‌دهم که کالاهای ارمنستان نیز کیفیت قابل قبولی دارند و فعالان دو کشور می‌توانند تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از تجربه‌های موفقیت‌آمیز منطقه آزاد انزلی نیز بهره‌مند شوند.

وی از احداث سومین منطقه آزاد ارمنستان در مرز ایران خبر داد و یادآور شد: ارمنستان دارای دو منطقه آزاد تجاری است که در زمینه طلا، جواهرات، سنگ‌های قیمتی و تکنولوژی‌های برتر فعالیت می‌کنند.

سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران تشکیل کارگروه مشترک و استفاده از راهکارهای بازاریابان را موجب فراهم شدن شرایط حضور کارآفرینان در منطقه آزاد انزلی دانست.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در برنامه بازدید مذکور اظهار کرد: با ساخت و تکمیل بندر کاسپین، ارمنستان می‌تواند تولیدات خود را از این طریق به دیگر کشورهای همسایه صادر کند.

رضا مسرور با ارائه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: امیدواریم با حضور سفیر ارمنستان همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.

وی از آمادگی منطقه آزاد انزلی برای میزبان گروهی از فعالان اقتصادی ارمنستان خبر داد و گفت: این میزبانی می‌تواند زمینه توسعه روابط بین فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان را فراهم کند تا مراودات تجاری در این منطقه افزایش یابد.