رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از انجام بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در سطح واحدهای صنفی و غیرصنفی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: محمد درویش کردار با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته در سطح واحدهای صنفی و غیر صنفی استان و کشف کالای قاچاق گفت: در شش ماهه نخست امسال از ۲ هزار و ۱۷۱ واحد صنفی و ۶۷۷ واحد غیرصنفی بازرسی شد.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۸ پرونده کشف کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال طی این بازرسی‌ها خاطر نشان کرد: از مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی به عمل آمده، ۴ و یک دهم درصد از واحد‌ها متخلف شناخته شده و پرونده تخلفات آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال و کالاهای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از همکاری پلیس آگاهی استان، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و دخانیات طی گشت‌های مشترک، در انجام بیش از هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی طی این مدت خبر داد.

درویش کردار بیشترین بازرسی‌ها را در سطح توزیع و عرضه کالاهایی مانند لوازم آرایشی، کالای دخانی و محصولات غذایی عنوان کرد و افزود: ۷۶ درصد از بازرسی‌ها در بخش اصناف و مابقی در سایر حوزه‌ها بوده است.