استاندار گیلان در مراسم تشکیل خانه ی احزاب این استان گفت:تشکل های سیاسی و احزاب می توانند بهترین ناظرین بر عملکرد حاکمیت باشند

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد علی نجفی در نشست  هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی گیلان که شامگاه امروز(دوشنبه) در سالن غدیر شهر رشت برگزار شد با بیان اینکه  امکان و زمان  سخنرانی مستقیم همه  مردم در حضور دولتمردان  وجود ندارد بیان داشت : مردم بر اساس بینش و اندیشه خود نگاه حزبی را انتخاب نموده و افرادی منتخب از سوی آن اندیشه در مجامع  سخن گویند .

استاندار گیلان  بر لزوم شکل گیری بیشتر احزاب توانمند و فعال تاکید کرد وخاطرنشان کرد  :  در اصل 26 قانون اساسی قید گردیده که احزاب با رعایت قانون می توانند به عنوان تشکل برای همیشه پایدار باشند .

وی افزود : ما  نگران آن هستیم که چرا وضعیت احزاب باید اینگونه باشد و چرا افتخار مدیران ارشد و آنهایی که منتخب مردم هم می شوند بر این است که متعلق به حزبی نیستند .

 نجفی با بیان اینکه اصول دین ، آیین و مذهب مان بر اساس کرامت و ارزش انسانی نهاده شده است افزود : در قانون اساسی اصل آزادی گروه و تشکل تا جایی که قانون شکنی نکند صراحت دارد .

استاندار گیلان بیان داشت : تشکل های سیاسی و احزاب می توانند  بهترین ناظرین بر عملکرد حاکمیت باشند .

 نجفی با بیان اینکه نیاز نیست که حتماً تاکید کنیم  که 2  تا 3 حزب داشته باشیم بلکه خود به خود در کشور ما اینگونه است افزود: نگاه انتخاباتی از بدو انقلاب تا به امروز را  معمولاً 2 تا 3 جریان ولی در قالب های مختلف داشته اند.

استاندار گیلا تاکید کرد : باید تلاش کنیم تا از حضور احزاب برای توسعه استان بهره گیریم و به این اندیشه خود افتخار می کنیم

 نجفی در پایان بر حضور احزاب سیاسی در کنار هم تاکید کرد و گفت : شکل گیری خانه احزاب فرصت مناسبی است تا احزاب سیاسی همراه و همدل و همزبان در جهت توسعه سیاسی استان نقش آفرینی کنند .

به گزارش ندای گیلان،این نشست که با حضور حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب ایران همراه بود؛ خانه ی احزاب گیلان مجدداً تشکیل و احیا شد.