شهردار لاهیجان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک می‌تواند تاثیر خوبی بر توسعه روابط کشورهای عضو اکو داشته باشد، گفت: آماده میزبانی اولین دوره مسابقات ورزشی کشورهای عضو اکو هستیم.

به گزارش نداي گيلان: سعید آگشته در بیستمین نشست شورای نمایندگان دائم موسسه فرهنگی اکو که به میزبانی لاهیجان برگزار شد، گفت: مقدم شما را در شهری گرامی می‌داریم که از دیر باز مهد فرهنگ، تمدن،هنر و مدنیت بوده است.

وی افزود: لاهیجان شهری‌ست که در طول سال به ویژه ایام تعطیل، عید نوروز و تابستان پذیرای میلیون‌ها گردشگر است، هرچند امکان بازدید و گردشگری چهار فصل را نیز دارد.

شهردار لاهیجان ادامه داد: با توجه به سابقه فرهنگی و هنری این شهر مایلم آمادگی خود را جهت ایجاد ،تعمیق و توسعه روابط فرهنگی با کشورهای عضو اکو اعلام کنم.

وی با اشاره به پتانسیل‌های عظیم موجود خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک فرهنگی، علمی، دانشگاهی و هنری به نظر می‌رسد می‌توان گام‌های مهمی در توسعه روابط ایفا کرد.

آگشته به عنوان رئیس دبیر خانه بررسی بهترین عملکرد شهرهای اسلامی و مجمع شهرهای اسلامی که مقر آن در لاهیجان است، اعلام کرد: شهرداری لاهیجان آمادگی دارد با برگزاری فستیوال‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش خود را در دیپلماسی شهری به خوبی ایفا کند و امیدواریم با همکاری شما اولین دوره مسابقات ورزشی کشورهای اکو را در لاهیجان میزبان باشیم.

همچنین در ادامه ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خورسندی از اینکه لاهیجان میزبانی این نشست را برعهده دارد، گفت: موضوعات مشترک مثل تاریخ، زبان و مواردی این‌چنینی می‌تواند موجب پیوند بین ما و اکو باشد.

وی با اشاره به اینکه داشته‌ها و پتانسیل‌های این استان هر کدام می‌تواند بهانه‌ای برای تعمیق روابط باشد، اظهار امیدواری کرد: تحکیم روابط اقتصادی و فرهنگی در این سفر گسترش یابد.

ندیمی به عنوان نماینده پارلمان خواستار اجرای برنامه‌هایی شد که دستاوردهای جامع با ابعاد مختلف را در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: دانسته‌های تاریخی،اجتماعی و حتی سیاسی کمک می‌کند نوع پیوندی که باید بین این مجموعه شکل گیرد، تعریف شود واین نوع ارتباط بتواند به ترددهای کشوری بی‌انجامد.