رئیس سازمان صمت گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۴۰ میلیارد تومانی در گیلان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پور حیدری با بیان اینکه ۵۲ معدن فعال و دارای پروانه بهره برداری و با بکار گیری ۷۰۰ نفر نیرو در سطح استان گیلان فعال است، گفت: در راستای تحقق شعار سال ستاد دانش بنیان با مشارکت نخبگان و فرهیختگان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این ستاد به رشد و پایش واحدهای صنعتی راکد کمک می‌کند، افزود: با همکاری دستگاه‌های مختلف ۲۰ واحد که تحت تملک بانک‌ها بوده به عرصه تولید بازگشته و شروع به کار کرده است.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: در تلاش هستیم واحدهای راکد شناسایی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات این واحدها در دستور کار قرار گیرد.

وی از پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای جبران نقدینگی خبر داد و اظهار کرد: اعطای تسهیلات در کارگروه رفع موانع تولید از برنامه‌های مهم صنعت، معدن و تجارت این استان است.

پور حیدری با اشاره به اینکه ۱۳ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است، گفت: این طرح‌ها سبب اشتغال زایی برای ۵۰۰ نفر شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه پوشش گیلان با ظرفیت پایین شروع به فعالیت کرده است، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف در تلاش هستیم این کارخانه به عنوان شهرک تخصصی نساجی شمال کشور به ادامه فعالیت بپردازد.

پورحیدری با اشاره به اینکه شرکت رشت الکترونیک از مدار تولید خارج شده و زمین آن بلا استفاده مانده است، افزود: در تلاش هستیم این شرکت به عنوان یک شهرک فناوری و دانش بنیان در سطح استان گیلان آغاز به کار کند.

رئیس سازمان صمت گیلان به آغاز فعالیت ۱۲۵ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۴ واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان شروع به فعالیت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مردمی سازی یارانه‌ها و حذف رانت از برنامه‌های ویژه دولت است که با همکاری مردم و اصناف مختلف آثار مثبتی از خود بجا می‌گذارد، اضافه کرد: هیچ گونه مشکلی در تهیه و عرض کالاها در سراسر استان گیلان وجود ندارد.

پورحیدری از صدور ۷۳۱ کارت بازرگانی فعال در حوزه تجارت خارجی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۷۳۰ میلیون دلار صادرات در حوزه‌های مختلف به ثمر نشسته که برای سال جاری این مبلغ به ۸۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است.