در پی آتش سوزی روز گذشته در کارخانه «فومن شیمی» رشت، مدیرعامل این کارخانه از برآورد خسارت ۱۵ میلیارد تومانی در این کارخانه خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: ضمن اعلام  خسارت ۱۵ میلیارد تومانی وارده به کارخانه فومن شیمی که در اثر آتش سوزی روز گذشته به وجود آمد، درباره علت این حادثه توضیح داد: طبق نظرات کارشناسی که تا این لحظه از حادثه دیروز به دست آمده، علت این آتش سوزی اتصال در سیستم برق رسانی و تولید جرقه در خط تولید اسپری و اشتعال بخار حلال های موجود در این مکان بوده است.

وی با بیان اینکه این خط تولید به کلی تخریب شده است افزود: برای تجهیز مجدد و ساخت مکان نیاز به ۱۵ میلیارد تومان بودجه است که تا زمان تعمیرات و خرید دستگاه های مورد نیاز از خارج کشور، این خط تولید تعطیل خواهد بود.

قاسم نژاد با ابراز خرسندی از نبود تلفات جانی در این آتش سوزی اعلام کرد: متاسفانه ۳۰۰ نفر از کارگران به واسطه تخریب این خط تولید بیکار شده اند که احتمال دارد تا زمان شروع به کار مجدد این خط تولید، کارگران مورد نظر به سایر کارخانه های شرکت انتقال داده شوند.

روز گذشته (دوشنبه) آتش سوزی مهیبی در کارخانه فومن شیمی واقع در شهر صنعتی رشت رخ داد که با تلاش ۴۸ مامور آتش نشانی رشت مهار شد.

در این آتش سوزی خط تولید اسپری طعمه حریق شد.

گروه صنعتی فومن شیمی، که در سال ۱۳۵۵ با هدف تولید فرآورده های شیمیائی بنیان گذاری شد، متشکل از چندین واحد تولیدی است که هر یک به طور مستقل در امر تولید روان کارها (روغن ها)، مواد شیمییائی، بسته بندی، ظروف فلزی و شیر اسپری فعالیت دارند.