دکتر رمضانپور نرگسی:امروز در جهان اقتصاد سیاسی حاکم استو در این عصر اقتصاد بدون سیاست و سیاست بدون اقتصاد هیچ کاربردی ندارد

دکتر احمدرمضانپور نرگسی در گفتگو با  “گیلانا”، اظهار داشت :


پایه های اقتصادی کشور با عوامل مختلف و شرایط مختلف در رابطه است . امروز در جهان اقتصاد سیاسی حاکم است . در این عصر اقتصاد بدون سیاست و سیاست بدون اقتصاد هیچ کاربردی ندارد. بنابراین این دو که با هم جمع شوند ، می شود اقتصاد سیاسی .

وی افزود: اقتصاد سیاسی بدین معناست که دولت ها بتوانند شرایط عمومی اقتصادی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی کشور خود مهیا کنند.شرایط عمومی این است که سرمایه گذار در هرکجایی که می خواهد سرمایه گذاری نماید، احساس امنیت کند.این احساس امنیت زمانی به سرمایه گذار دست می دهد که اولا حاکمان آن کشور حامی سرمایه گذاران باشند. ثانیا ابزار و امکانات لازم را جهت سرمایه گذاری فراهم کنند.

 

نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی ، با اشاره به این نکته که نظام پیچیده بروکراسی در امر اقتصاد سم مهلکی است برای سرمایه گذاری ، فراهم نمودن تسهیلات لازم در این بخش را توسط دولت امری ضروری دانست و تصریح کرد:از سویی فضای عمومی کشورهای همسایه ، همچنین منطقه باید بدور از خشونت و جنگ باشد. و از سویی دیگر علمای علم اقتصاد ، جهت توسعه ی اقتصادی آن کشور و بالا بردن رشد اقتصادی ، همچنین رونق بخشیدن به فضای کسب و کار.

جلوگیری از بالا رفتن بی رویه ی حجم نقدینگی ، بالا رفتن تورم، عدم تزریق پول پر فشار به اقتصاد کشور همدلی و همسویی داشته باشند.البته بین دولت مردان و قانونگذاران آن کشور نیز باید در خصوص توسعه ی اقتصادی هماهنگی لازم بعمل آید.

 

رییس شورای اصلاح طلبان استان گیلان، در پایان تشریح کرد: اعتقاد من این است که امروز علمای علم اقتصاد می توانند در کنار دولت تدبیر و امید باشند و همچنین با توجه به فضای امن کشور ما ، سرمایه گذاران احساس امنیت اقتصادی خواهند کرد و از طرف دیگر با توجه به پیروزی برجام یک ، با شکل گیری مجلس دهم و همراهی نمایندگان دوره دهم مجلس ، مولفه های اقتصادی برجام 2 می تواند ظهور و بروز پیداکند.

لذا با توجه به تحولاتی که در مجلس صورت گرفته است و تحولی که می باید در تیم اقتصادی دولت شکل بگیرد، همچنین با توجه به روابط بین المللی که در ماه های اخیر بر اساس نعمت بزرگ مذاکره دیپلماسی با کشورهای 1+5 شکل گرفته است .

امیدواریم این فضا از نظر اقتصاد سیاسی به نفع ملت شود. و کشورهای بزرگ ، سرمایه گذاری های بزرگ در کشور نمایند و از این رهگذر ، هم شاهد ایجاد اشتغال و هم شاهد  بالارفتن تولید و قدرت خرید مردم باشیم و  همچنین شاهد رشد اقتصادی کشورمان نیز باشیم.|

گفتگو از : گیلانا