سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مفاد بیانیه پایانی اجلاس اخیر وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره جمهوری اسلامی ایران را، بی پایه و اساس و فاقد مصداق دانست.

نداي گيلان _سرويس سياسي : سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مفاد بیانیه پایانی اجلاس اخیر وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض درباره جمهوری اسلامی ایران را، بی پایه و اساس و فاقد مصداق دانست.

“مرضیه افخم” افزود: جای تعجب است که در فضای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای تنها دو سه کشور همسایه جنوبی ما به بهانه‌های مختلف عصبانیت خود را از این روند و تبعات مثبت منطقه‌ای آن ابراز می‌دارند و تلاش می‌کنند به سیاست شکست‌خورده تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به بالا گرفتن لحن بیانیه اخیر شورای همکاری علیه کشورمان و طرح اتهاماتی که هیچ‌گونه دلیل ملموس و مصداق قابل اثباتی ندارد، گفت: برخی اعضای این شورا که در طول مذاکرات هسته‌ای در مسیر این مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کردند، اکنون از پیشرفت دیپلماسی و آثار رویکرد سازنده و منطقی ایران عصبانی شده و گمان می‌کنند با طرح برخی اتهامات تکراری و نخ‌نما می‌توانند اقبال جهانی به گفت‌وگو و دیپلماسی را منحرف نموده یا به اراده ایران برای تعامل سازنده با همسایگان و کشورهای مسلمان منطقه خلل وارد کنند.

افخم همچنین افزود: تکرار ادعاها در مورد جزایر ایرانی نمی‌تواند در واقعیت‌های تاریخی و مسلم و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه ایرانی خدشه و تغییری وارد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به گسترش تروریسم و افراط در منطقه و تهدیدات ناشی از آن، به اعضای شورای همکاری توصیه کرد، به‌جای اصرار بر سیاست‌های تخریبی و تلاش برای افزایش تنش منطقه‌ای و توسل به ادعاهای بی‌ثمر، که رنگ و بوی لجاجت به خود گرفته؛ به فکر تغییر روش‌های بی‌نتیجه گذشته و پاسخ مسئولانه به رویکرد ایران برای کاهش تهدیدات مشترک؛ تقویت اشتراکات و حل و فصل نقاط اختلافی از طریق گفت‌وگو و همکاری باشند.