مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شد، گفت: امروز کمیته امداد الگویی سرآمد برای توانمندسازی افراد نیازمند است.

به گزارش نداي گيلان: علیرضا محمدی در نشست خبری که در آستانه برگزاری جشن ملی عاطفه‌ها با حضور ۷۰ خبرنگار استانی در اداره کل کمیته امداد گیلان برگزار شد، افزود: امسال جشن عاطفه‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان در تاریخ ۲۶ و ۲۷ شهریور ۹۴ از طریق ۱۸۰ پایگاه ثابت و ۱۶ پایگاه سیار کمیته امداد در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها تقسیم شادی‌ها با دانش آموزان بی‌بضاعت و نیازمند است، گفت: امسال جشن عاطفه‌ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» برگزار می‌شود و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ نوع دوستی انکار ناپذیر است.

محمدی خاطرنشان کرد: کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام و به منظور یاری رساندن به اقشار محروم جامعه تاسیس شد و امروز با رویکرد جدید و طبق اساسنامه مدون در صدد کاهش فقر و افزایش سطح رفاه و توانمندسازی خانواده‌های محروم است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های کاری این نهاد است، افزود: سال گذشته ۱۲ هزار نفر از مددجویان بصورت رایگان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال ۳۷۰ هزار پاکت ویژه نیکوکاری برای کمک به نیازمندان در بین دانش‌آموزان در سراسر استان توزیع شده است، گفت: آنچه که در مدارس جمع‌آوری می‌شود مدیران مدارس با توجه به‌شناختی که از دانش‌آموزان خود دارند بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌کنند که در این راستا سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان در مدارس استان جمع‌آوری و صرف امور دانش‌آموزان نیازمند شد.

محمدی با اشاره به اینکه مردم خیر گیلان طی سال گذشته ۷۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان کمک کرده‌اند ابراز امیدواری کرد: با توجه به منابع محدودی که در اختیار داریم بتوانیم با مساعدت‌های بیش از پیش نیکوکاران زمینه‌های بهتری را برای خدمت‌رسانی بیشتر به ایتام و نیازمندان فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه توانمندسازی خانواده‌ها در سرلوحه کار ما قرار دارد، بیان کرد: در این راستا سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شد که امروز کمیته امداد الگویی سرآمد برای توانمندسازی افراد نیازمند است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۵ هزار و ۵۲۳ خانوار از مددجویان گیلانی از انشعابات رایگان بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته ۷۲۴ مورد تعمیر، تکمیل و لوله‌کشی گاز و… واحد‌های مسکونی مددجویان در گیلان با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال انجام شده است.

محمدی با اشاره به اینکه هزار و ۳۲۲ کودک زیر شش سال دارای سوء تغذیه در گیلان هستند، عنوان کرد: این کودکان از سوی مراکز بهداشت محل سکونتشان شناسایی و پس از معرفی به کمیته امداد از سبد کالای رایگان به طور ماهیانه به مبلغ ۹۰ هزار تومان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۹۵ مورد به مبلغ بالغ بر ۹۹ میلیارد ریال در قالب کمک هزینه درمان، معیشت، مسکن، بهداشت و… به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در پایان به تامین مسکن نیازمندان نیز اشاره کرد و گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال هزار و ۱۰۷ واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر ۲۸۱ میلیارد ریال برای مددجویان احداث و ۶۱۸ نفر از مددجویان شهری نیز با مبلغ ۵۶ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال از خرید مسکن مهر بهره‌مند شده‌اند.

در جریان برگزاری این نشست خبری، به منظور تقدیر از زحمات و تعامل اصحاب رسانه در طول سال با کمیته امدادگیلان با اهداء هدایایی از آنان تجلیل به عمل آمد.