مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به بیکاری پنج هزار ایثارگر در این استان، گفت: نیازمند ساماندهی قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران پس از سال‌ها سردرگرمی هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عبدالله پاکاری با بیان اینکه پنج هزار ایثارگر بیکار در استان داریم، گفت: از مرداد سال گذشته تاکنون ۵۷۰ نفر از تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان بهره مند شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به صدور ۵۵۳ میلیارد ریال جواز کسب در استان، بیان کرد: امیدواریم قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران پس از سال‌ها سردرگرمی، ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ دستگاه اجرایی در گیلان باید تبدیل وضعیت استخدامی هزار و ۶۸۸ ایثارگر را پیگیری کنند، افزود: سهم دانشگاه علوم پزشکی در این باره هزار و ۸۰۰ نفر است که آمار قابل توجهی بوده اما این مجموعه هنوز پاسخی در این باره نداده است.

پاکاری تصریح کرد: مطابق با قانون، نباید ایثارگران بیکار داشته باشیم لذا مطلوب است که وضعیت استخدام این افراد و فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

وی با اشاره به مشخص نبودن وضعیت استخدامی عده‌ای از ایثارگران در فرمانداری‌ها، بیان کرد: تکلیف سهمیه استخدام ۱۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در شهرداری‌ها نیز مشخص نشده است.