استاندار گیلان گفت: در سایه همدلی، هم‌زبانی و تعامل سازنده همه دستگاه‌های اجرائی، امنیتی، انتظامی و قضایی، گیلان از امن‌ترین استان‌های کشور است.

به گزارش نداي گيلان: محمدعلی نجفی امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان، با بیان اینکه رفتار همراه با اقتدار، رأفت و مهربانی نیروی انتظامی موجب جلب اعتماد و رضایت خاطر مردم شده است، اظهار داشت: نقش پلیس در حفظ فضای آرامش در استان بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر در بخش‌های مختلف استان ارتقاء پیدا کرده‌ایم خاطر نشان کرد: در سایه همدلی و همزبانی و تعامل سازندهٔ همه دستگاه‌های اجرائی، امنیتی، انتظامی و قضایی، گیلان جزو استان‌های امن کشور است.
نماینده عالی دولت در گیلان عملکرد نیروی انتظامی استان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: تلاشگران نیروی انتظامی با صداقت و اقتدار همراه با تواضع در حوزه مسئولیت‌های مختلف با حداقل امکانات حداکثر بهره وری را از خود به جای گذاشتند.
وی با اشاره به اندیشه جدید بوجود آمده در فرماندهی ناجا کشور گفت: در بخش پشتیبانی و لجستیک براساس اصول دانش بنیان از سوی مرکز باید نگاه ویژه‌ای به استان باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه علیرغم مساحت کوچک گیلان، این استان جزو استان‌هایی است که با ۴ کشور روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان از طریق دریا بیش از ۳۶ کیلومتر مرز مشترک دارد خاطر نشان کرد: استکبار به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال حضور در منطقه هستند.
نجفی همچنین با اشاره به وجود اقوام مختلف در گیلان یادآور شد: وجود اقوام مختلف در گیلان را نقطه قوت استان می‌دانیم.
در ادامه سردار ابراهیم قائد رحمتی، فرمانده اسبق نیروی انتظامی گیلان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداخت.
در پایان این مراسم با قدردانی از تلاشهای قائد رحمتی، سردار محمدرضا می‌رحیدری به عنوان فرمانده جدید انتظامی گیلان معرفی شد.