زینب حسین‌پور میهمان پنجاه و هفتم بانوان موفق ندای گیلان،می گوید:دختران باید در درجه اول قدر خود و توانایی‌های خود را بدانند و هرگز خود را دست‌کم نگیرند. اگر استعداد خاصی در حوزه مشخصی دارند، همان بروی آن تمرکز کنند و با پشتکار برای رسیدن به اهداف و آرزوهایشان تلاش کنند.

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان از بانوان موفق گیلان در عرصه کارآفرینی است که با کمترین امکانات مالی شروع به کار کرده و حالا بیش از ۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با او همکاری می کنند.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید و سوابق شغلی‌تان  بفرمایید.

زینب حسین‌پور هستم و حدود ۱۲ سال است که در حوزه فرش‌بافی، خیاطی و نوغان‌داری و تولید نخ ابریشم فعالیت می‌کنم. نخ‌های ابریشمی لازم برای بافت تابلوفرش‌ها و قالیچه‌ها را خودم تولید می‌کنم که در این پروسه برای حدود ۸۰ نفر به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز کارآفرینی شده و با بنده همکاری می‌کنند. در کنار این حرفه تولیدی پوشاک نیز دارم و برای ۱۴ نفر هم در تولیدی پوشاک ایجاد شغل کرده‌ام.

آیا در زمینه صادرات هم فعالیتی دارید و به کدام کشورها فرش صادر می‌کنید؟

بله در زمینه صادرات نیز توانستیم موفقیت‌هایی داشته باشیم و البته فعلاً این کار به‌وسیله واسطه انجام می‌شود.

به کشور چین و آلمان فرش‌های ابریشمی ۳،۶ و ۱۲ متری صادر می‌کنیم.

آیا در مسیر کار و زندگی با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه شده‌اید؟ این مشکلات را چگونه مرتفع کردید؟

بله مشکلاتی هم بوده که مهم‌ترین آنها مشکلات مالی بوده و معمولاً وقتی کاری بدون حمایت خاصی و صرفاً باهمت پرتلاش خود شخص پایه‌گذاری می‌شود، نیاز به تلاش چندبرابر و توکل به خداوند بزرگ دارد تا بتواند به اهدافی که دارد برسد و برای آینده برنامه‌ریزی کند.

نوغان‌داری در گیلان مشکلات خاص خود دارد و البته پروسه سخت پرورش کرم ابریشم تا ریسندگی و تولید نخ ابریشم جهت بافت فرش‌های ابریشمی، امیدوارم مسئولین حمایت بیشتری از تولیدکنندگان و کارآفرینان داشته باشند تا با دغدغه‌های کمتری بتوانند بروی تولید محصولات خود متمرکز شوند.

وقتی حالتان خوب نیست و یا از چیزی دلگیر هستید، چه می‌کنید؟

همیشه درهرحال چه خوشی چه حال بد و ناخوش به خداوند متعال پناه می‌برم و با یاد او آرام می‌گیرم.

در روز ولادت حضرت معصومه از شما هم  به‌عنوان دختر نمونه و کارآفرین تجلیل شد، کمی دراین‌خصوص بفرمایید.

بله در روز دختر توسط معاونت امور خانواده و بانوان استانداری و اداره کل  ورزش و جوانان گیلان از دختران نمونه استان در حوزه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد که به لطف خداوند از بنده هم به‌عنوان یک کارآفرین موفق تقدیر شد.

توصیه شما به دخترانی که در جامعه به‌عنوان اثبات موقعیت خود در حوزه‌های مختلفی مثل  اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی هستند چیست؟

دختران باید در درجه اول قدر خود و توانایی‌های خود را بدانند و هرگز خود را دست‌کم نگیرند. اگر استعداد خاصی در حوزه مشخصی دارند، همان بروی آن تمرکز کنند و با پشتکار برای رسیدن به اهداف و آرزوهایشان تلاش کنند.

 

گالری تصاویر زینب حسین‌پور و کارگاهش