مدیرکل کمیته امداد گیلان از کمک ۳۳ میلیارد تومانی گیلانی‌ها به کمیته امداد خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می‌شود این مبلغ به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس اهرابی اظهار کرد: جشن نیکوکاری در گیلان با شعار «هر روز عیدی دیگر است» از ۱۱ اسفندماه لغایت ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود.

وی از نواخته شدن زنگ نیکوکاری در ۱۵ اسفندماه خبر داد و افزود: دفاتر ۱۱ گانه کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۲۲ مرکز نیکوکاری و ۲۰ پایگاه در سطح شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

راه اندازی سامانه هوشمند سها در این مردمی

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند سها در این نهاد مردمی، بیان کرد: شناسایی خانواده‌ها و نیازهای آنان، ساماندهی کمک و همراهی مردم به منظور تأمین نیازمندی‌ها و توزیع عادلانه و سریع اقلام به افرادی ۳ بُعد کمیته امداد در بحث نیازسنجی خانواده‌ها است.

اهرابی از کمک ۳۳ میلیارد تومانی گیلانی‌ها به کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با مشارکت مردم عزیز و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف استانی از جمله مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و همچنین تعامل و هم افزایی با مراکز دولتی، علمی و دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، اصناف، بازاریان و بانک‌ها این مبلغ به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یابد تا در آستانه سال نو شاهد شور همدلی در کمک به خانواده‌های نیازمند باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند، افزود: شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل در این افراد وجود ندارند و لذا توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جز برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آنها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش

مدیرکل کمیته امداد گیلان از ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این استان خبر داد و اضافه کرد: سال جاری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شد که تا کنون با اعطای ۱,۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توانستیم ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

اهرابی، بکارگیری از راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان را یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: تاکنون ۱۲۰ کارآفرین حقیقی و حقوقی به عنوان راهبر شغلی و ۱۰۰ جهادگر شغلی با این نهاد همکاری دارند.

وی از برپایی رویداد پازل برای حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان در گیلان خبر داد و افزود: تعداد ۱۴۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان با ارائه ایده‌های خود در این رویداد به رقابت پرداختند که ۳ طرح برتر با مالک خلاقیت و نوآوری و دانش بنیان، مورد حمایت و ارائه تسهیلات و مساعدت‌های بلاعوض برای اجرای طرح خود شدند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از ساخت ۱۳۲۳ واحد مسکن محرومین در این استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن منعقد شد، سهمیه ۱۳۲۳ واحد مسکن محرومین به استان اختصاص یافت که ۵۶۰ واحد تحویل و ۷۵۶ واحد در دست ساخت است.

اهرابی ادامه داد: بر اساس توافق نامه با بنیاد مستضفعان، ۱۲۰ واحد دیگر سهمیه گرفته شد که تاکنون ۱۱ واحد تحویل و ۱۰۲ واحد هم در دست ساخت و همچنین در توافق نامه سوم با سپاه، از سهمیه ۷۵۰ واحد اختصاص یافت، ۵۰۰ واحد در حال ساخت بوده و مابقی واحدها در مراحل استعلام و دریافت مجوزهای لازم می‌باشند که بلافاصله پس از صدور مجوز احداث، کار ساخت آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به داده‌های آماری افراد تحت پوشش کمیته امداد گیلان، افزود: ۲ هزار و ۸۴۶ نفر فرزند ایتام و ۷ هزار و ۷۵۷ نفر محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، که ۴۵ هزار و ۲۱۶ حامی در این طرح مشارکت دارند و در سال جاری ۷۲ میلیارد تومان توسط این عزیزان در بخش‌های مختلف اعم از کمک به معیشت، خرید جهیزیه، تحصیل، درمان و مسکن پرداخت شده است.