مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: سامانه هوشمند امداد، با هدف تسریع در ارائه خدمات و گسترش خدمات الکترونیک در گیلان راه اندازی شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس اهرابی با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ در کمیته امداد برای رفاه حال مراجعان به ویژه مددجویان در بهره گیری از خدمات این نهاد، گفت : بیش از ۱۴۵ هزار درخواست در این سامانه ثبت شده و پالایش اطلاعات و تحقق شفافیت از نتایج اجرای طرح سامانه هوشمند امداد است.
وی با بیان اینکه اطلاعات صحیح موجب برنامه‌ریزی درست و ارتقای اعتماد مردم به کمیته امداد خواهد شد افزود : بهبود فرآیند خدمت‌رسانی به مددجویان و تحقق شفافیت ، حفظ کرامت و عزت نفس نیازمندان ، نبود نیاز به مراجعه حضوری افراد به دفاتر کمیته امداد و ارائه خدمات بهتر ، مطلوب‌تر و آسان‌تر به نیازمندان و محرومان از دیگر نتایج این سامانه است.
عباس اهرابی تصریح کرد: این سامانه هوشمند می‌تواند نیازسنجی واقعی محرومیت‌هایی که در استان وجود دارد را دنبال کند.
وی در خصوص نحوه ثبت درخواست برای ارائه خدمات گفت: مددجویان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی soha.emdad.ir، درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان همچنین در مورد سامانه نظام پیشنهادات کمیته امداد، نیز افزود : این سامانه به نشانی http://pishnahadat.emdad.ir آماده دریافت ایده ها ، پیشنهادی حوزه‌های تخصصی و نظرات مردم نیکوکار استان برای تصمیم سازی در مدیریت احسان و نیکوکاری و پویایی سازمان‌های حمایتی است.
عباس اهرابی افزود : سامانه سخا یکی دیگر از بستر‌های خدمات الکترونیک این نهاد است که به منظور ثبت اطلاعات نیازمندان و ثبت کمک‌های مؤمنانه مردم خیراندیش و نیکوکار راه اندازی شده که علاوه بر جمع‌آوری آمار نیازمندان واقعی ، همزمان در راستای توزیع عادلانه خدمات ، زمینه ارتباط مؤثر با همه خیران و خیریه‌ها به ویژه مراکز نیکوکاری را فراهم می‌کند.
گیلان ۱۲۸ هزار خانوار تحت پوشش حمایتی کمیته امداد دارد.