مدیرکل کمیته امداد گیلان از ایجاد بیش از ۶ هزار فرصت شغلی طی ۹ ماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس اهرابی ظهر چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با بیان اینکه در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۲۵ فرصت شغلی با اعتبار ۱.۳۸۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار کرد: تا کنون توانسته‌ایم با تحقق ۴۷ درصد برنامه پیش بینی شده، تعداد ۶ هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی با اعتبار ۷۳۳ میلیارد تومان در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه دهک‌های یک تا پنج می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند، گفت: برطرف کردن نیازهای اساسی اقشار کم برخوردار، افزایش شأن و منزلت این قشر، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملّی از اهداف این طرح می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، افزود: توانمندسازی محرومین و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان و راهبران شغلی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

اهرابی هدایت فعالیت‌های اشتغال به سمت مردمی کردن و برون سپاری را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت جهادگران، کانون‌های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی و مجموعه‌هایی از این قبیل باعث کارآمدتر شدن امور خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی در کمیته امداد گفت: بر این اساس آمایش و نیازسنجی، استعداد سنجی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی، ارتقا مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان، نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله حمایت‌های کمیته امداد در این بخش می‌باشد.