مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: هم اکنون شهر رشت و تالش بیش از هر منطقه ای در گیلان دچار کمبود امکانات زیربنایی آموزشی می باشد در حال حاضر برنامه ریزی جهت رفع آن با حمایت ارگان های مردم نهاد و خیرین مدرسه ساز هستیم.

به گزارش ندای گیلان،مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در دیدار با رئیس سازمان صمت گیلان ضمن تقدیر از این رویکرد و نگاه ویژه به تربیت نیروی انسانی و حوزه آموزش و پرورش، میزان استقبال از رشته های مهارتی در گیلان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون میانگین رتبه کشوری گیلان نسبت به سایر استان ها در رشته های مهارتی و فنی حرفه ای از وضعیت و رتبه مناسبی برخوردار است این رتبه در گیلان قریب به ۴۰ درصد می رسد که در برنامه ششم توسعه، تکلیف است تا این رتبه را به بالای ۵۰ درصد برسانیم.
نادر جهان آرای از کمبود فضای مناسب آموزشی سخن گفت و ادامه داد: هم اکنون شهر رشت و تالش بیش از هر منطقه ای در گیلان دچار کمبود امکانات زیربنایی آموزشی می باشد در حال حاضر برنامه ریزی جهت رفع آن با حمایت ارگان های مردم نهاد و خیرین مدرسه ساز هستیم.
این مسئول افزود: فضاهای قبلی مدارس برای این افزایش هنرستان های مهارتی کفایت نمی کند به ویژه هنرستان های استان که به امکانات زیادی نیازمند هستند که با این رویکرد می توان برخی از این کاستی ها را پوشش داد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با حوزه های مختلف صنعت و تجارت سر کار دارد ، عنوان کرد: با توجه به این استقبال و ذائقه دانش آموزان گیلانی از نمایشگاه ها و فعالیت های خلاقانه برای حضور دانش آموزان استقبال می شود و در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره جابربن حیان انجام شده است که برای اولین بار این جشنواره به میزبانی استان گیلان در انزلی اجرا خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: کلیه این امور بن مایه ای برای تقویت و تحکیم روابط آموزش و پرورش با بخش تولید و تجارت است و این اقدامات و حمایت ها می تواند حتی در آینده ی شغلی فارغ التحصیلان این هنرستان ها به شدت تاثیر گذار باشد.