رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان از کشف و ضبط 22 کیلوگرم تریاک در دو عملیات جداگانه در این استان خبر داد.

نداي گيلان: سید رسول صمدی ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت دو نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس موضوع مذکور را به طور جداگانه و ویژه پیگیری کردند.
وی ادامه داد: ماموران عملیات ویژه با همکاری ماموران مرزبانی گیلان پس از تعقیب، مراقبت و اقدام‌های نامحسوس از انتقال مقدار قابل توجهی مواد مخدر توسط قاچاقچیان مذکور مطلع شدند و در عملیات نخست یک نفر از قاچاقچیان با 12 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در محور قزوین ـ رشت دستگیر شد.
صمدی به عملیات دوم ماموران عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر گیلان اشاره کرد و افزود: مقدار 10 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در عملیات دوم کشف و ضبط شده است.
این مسئول با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: در مجموع در دو عملیات مذکور مقدار 22 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شده است.
*دستگیری سارقان خودرو در رشت
رئیس پلیس آگاهی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ماموران انتظامی حین گشت‌زنی به دو نفر در کنار خودروهای متوقف شده مشکوک شدند و آنها را دستگیر کردند.
فرهاد فلاح‌کریمی به معرفی متهمان مذکور برای تحقیقات تکمیلی و فنی به کارآگاهان آگاهی اشاره کرد و افزود: متهمان معتاد و بیکار هستند و در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان به 19 فقره سرقت قطعات داخلی خودرهای پراید اعتراف کردند.
وی با اشاره به اینکه سارقان پس از سرقت خودرهای پراید قطعات داخلی خودرو را اوراق کرده و فروختند، بیان کرد: دو نفر مالخر با اعتراف سارقان مذکور شناسایی و دستگیر شدند و چهار نفر متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
فلاح‌کریمی سهل‌انگاری رانندگان خودروهای پراید و نصب نکردن تجهیزات ایمنی و حفاظتی را عامل وقوع سرقت‌های مذکور دانست و متذکر شد: رانندگان خودروهای خود را به انواع تجهیزات حفاظتی دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و … مجهز کنند.
*دستگیری سارقان محتویات داخل خودرو در بندر انزلی
فرمانده انتظامی انزلی نیز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به وقوع سرقت محتویات داخل خودرو در بندر انزلی اظهار کرد: پلیس شناسایی و دستگیری سارقان مذکور را پیگیری کرد.
هرمز عشقی با بیان اینکه ماموران انتظامی حین تحقیقات خودروی متهمان مذکور را شناسایی کردند، تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 12 در گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی خودروی متهمان شدند و دستور توقف خودرو صادر شد.
وی به فرار متهمان اشاره کرد و افزود: ماموران انتظامی مسیر گریز سارقان را مسدود کردند و با توقف خودرو سه نفر سرنشین آن دستگیر شدند.
عشقی سارقان مذکور را غیربومی خواند و بیان کرد: سارقان در بازجویی فنی پلیس به هفت فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی بندر انزلی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، بیان کرد: شهروندان به منظور پیشگیری از سرقت خودروها را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.