مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان از کاهش 13 درصدی مصرف بنزین سوپر در استان طی سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

ندای گیلان:مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان از کاهش 13 درصدی مصرف بنزین سوپر در استان طی سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

فردین چراجی با اعلام این خبر به اصحاب رسانه گفت: بهار امسال 14 هزار و 17 متر مکعب بنزین سوپر در استان گیلان به مصرف رسیده است که این میزان کاهش 13 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مذکور بنزین معمولی با مصرف 233 هزار و 735 متر مکعب سه درصد افزایش مصرف، نفت گاز غیرنیروگاهی با  مصرف 101 هزار و 470 متر مکعب چهار درصد کاهش و نفت سفید با مصرف 30 هزار و 56 متر مکعب 12 درصد کاهش مصرف داشته است.

چراجی، مجموع فرآورده‌های مصروفه سه ماهه ابتدای سال در استان گیلان اعم از بنزین معمولی و سوپر، نفت گاز غیرنیروگاهی، نفت سفید و نفت کوره را 381 هزار و 762 متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در مجموع یک درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره به گذشت یک ماه از اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها در بخش سوخت، اظهار کرد: از زمان اجرای تک‌نرخی شدن قیمت بنزین در پنجم خرداد سال‌جاری تا پنجم تیر بالغ بر 28 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان به مصرف رسیده است که این میزان  نسبت به ماه قبل کاهشی در حدود 488 هزار و 734 متر مکعب را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه گیلان همچنین به مصوبه اخیر هیئت دولت درباره کاهش قیمت 100 تومانی CNG اشاره کرد و گفت: این مصوبه برای کاهش هزینه‌های سفر در گیلان همزمان با سراسر کشور پیش بینی شده و تا پایان فصل تابستان قابلیت اجرا دارد.