مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود .

به  گزارش ندای گیلان از رشت،علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان  در نشست خبری بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این نهاد است،گفت:توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود که نقش مهمی در ایجاد استقلال اقتصادی و افزایش عزت‌نفس آن‌ها دارد .

وی با اشاره به اینکه در پایان سال 94 حدود 115 هزار و 500 خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد بودند،افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و اعتقادی موجب شد تا امروز این میزان به 103 هزار خانوار کاهش پیدا کند .

محمدی تصریح کرد:برای اشتغال‌زایی سه هزار و 745 مددجوی گیلانی تا دی‌ماه سال جاری 74 میلیارد و 402 میلیون تومان پرداخت‌ شده است .

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است،افزود:تاکنون ۷۴ درصد اعتبار اشتغال‌زایی این استان باهدف ایجاد فرصت شغلی برای شش هزار مددجو جذب‌شده است .

وی 70 درصد مددجویان گیلانی را روستایی و 30 درصد را شهری اعلام کرد و ادامه داد: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود .

محمدی به الگوی توانمندسازی خانوارها اشاره کرد و گفت:این الگو از طریق آمایش محل و شناسایی مستعدین اشتغال‌زایی،مشاوره شغلی،مهارت‌آموزی،معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی،اجرای طرح اشتغال و نظارت بر طرح تا پنج سال اجرا می‌شود .

وی بابیان اینکه در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی 250 دستگاه خودرو وانت نیسان به آن‌ها اختصاص پیدا کرد، افزود:طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد گیلان،صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خودروسازی،مبلغ 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید این خودروها هزینه شد .

مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به 9 هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت سالیانه اشاره کرد و گفت:تا سقف یک‌میلیون تومان برای آموزش هر نفر پرداخت می‌شود .

محمدی بابیان اینکه در سال جاری برای 471 نفر از مددجویان گیلانی از طریق کاریابی شغل ایجادشده است،ادامه داد:حق بیمه مددجویان یا فرزندان مددجو که از طریق کاریابی مشغول به کارشده‌اند تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود