مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: رویداد ملی «جشن عاطفه‌ها» به منظور تأمین نیازهای تحصیلی دانش آموزان محروم در گیلان آغاز شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباس اهرابی در تشریح این خبر اظهار کرد: رویداد ملی «جشن عاطفه‌ها» به منظور تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت از قبیل کیف، کفش، پوشاک و لوازم التحریر برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اهداف برگزاری این پویش، گفت: ترویج فرهنگ و سنت حسنه نیکوکاری و احسان در راستای کمک به تحصیل علم آموزی نوجوانان و جوانان و تأمین بخشی از نیازهای دانش آموزان در آستانه ورود به سال تحصیلی جدید از اهداف این رویداد است.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان حدود ۲۰ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: امید است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استانی از جمله مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و همچنین تعامل و هم‌افزایی با مراکز دولتی، علمی و دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، اصناف، بازاریان و بانک‌ها شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد ملی جشن عاطفه‌ها جهت تأمین نیازهای تحصیلی این عزیزان باشیم.

اهرابی، ادامه داد: مردم خیر و نیکوکار استان گیلان در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد تومان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند، که برنامه ریزی شده است امسال این مبلغ با مشارکت این عزیزان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، در خصوص روش‌های مشارکت مردم نوعدوست و خیرین در این رویداد ملی عنوان کرد: ضمن اینکه پایگاه‌های نمادین در میادین اصلی شهر برای جمع آوری کمک‌های هم استانی‌های خیّر و نیکوکار ایجاد می‌گردد، اما امکان مشارکت مردم به صورت غیر حضوری و الکترونیکی فراهم شده است.

وی، در ادامه از آمادگی دفاتر ۳۱ گانه کمیته امداد کمیته امداد امام (ره) و ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در استان برای دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خبر داد و تصریح کرد: مردم نیکوکار و خیرین عزیز می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۰۱۳*۸۸۷۷* و یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸ و یا شماره حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ نزد بانک ملّی در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

اهرابی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته و الطاف کریمانه مردم نوع دوست استان گیلان، بتوانیم فرزندان نیازمندمان را در آغازین روزهای سال تحصیلی با گل لبخند رضایت راهی مدارس کنیم.