مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به حمایت بیش از ۳۳ هزار نیکوکار از ایتام و فرزندان محسنین در این استان، گفت: طی سال گذشته بیش از ۸۶ میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی اهدا شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،عباس اهرابی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: ۳ هزار و ۱۴۹ یتیم و ۸ هزار و ۳۵۷ فرزند از خانواده محسنین در گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند.

وی از حمایت ۳۳ هزار و ۴۸۰ نیکوکار از فرزندان ایتام و محسنین در استان خبر داد و گفت: این حامیان علاوه بر پرداخت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش‌های دریافتی از کمیته امداد برطرف می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال ۳ هزار و ۸۲۴ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۸۶ میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۵۹ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا گردید.

اهرابی به نحوه ثبت نام حامیان اشاره کرد و گفت: مردم نوعدوست و خیر جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام نمایند.

وی ادامه داد: همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان اضافه کرد: ارسال عدد یک به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی، ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیّرین، گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده نمایند.

اهرابی با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، تصریح کرد: تعدادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دریافت مراحم بسیار پایینی دارند و امید است با مشارکت مردم خیر استان، بتوانیم سرانه واریزی این عزیزان را ارتقا داده و نیازمندی هایشان را برطرف کنیم.