اداره کل هواشناسی گیلان در اطلاعیه شماره پنج در خصوص وضعیت جوی استان، از کاهش دما بین چهار تا هشت درجه سلسیوس از فردا (پنجشنبه) و روز جمعه خبر داد.

به گزارش نداي گيلان:  بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از فردا (پنجشنبه) با تقویت موج تراز میانی جو و نفوذ هوای خنک و بارش زا در سطح زمین، کاهش دما(4تا8درجه سلسیوس)، وزش باد(گاهی شدید) و بارش باران(گاهی رگباری و شدید) و رعد و برق استان را فرا بگیرد.
طبق این اطلاعیه؛ با توجه به نوع بارش، آبگرفتگی معابر عمومی در بعضی نقاط و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.
هواشناسی گیلان در این اطلاعیه هشدار داد: مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کرده و ستاد اسکان مسافران تمهیدات لازم را به عمل آورد.
بر اساس این هشدار، تاکید شده: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران ، شهرداری ها و دیگر نهادهای دست اندرکار برای جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم در دستور کار قرار دهند.
طبق این اطلاعیه دریا در محدوده گیلان طی این مدت مواج است و برای شنا و فعالیت های مرتبط مناسب نمی باشد.
بر اساس نمابر دیگر این اداره کل، هوای استان روز پنجشنبه ابری همراه با بارندگی، کاهش دما و وزش باد (گاهی تند) و برای روز جمعه ابری همراه با بارندگی ، اواخر وقت با کاهش ناپایداری پیش بینی شده است.
طبق این گزارش ؛ هوای امروز (چهارشنبه) قسمتی ابری تا ابری در بعضی نقاط بارش باران ، گاهی وزش باد پیش بینی شده است.