هر چقدر انتخاب مریم پاکزاد به عنوان شهردار شهر کوچک لولمان مورد توجه رسانه های تصویری و نوشتاری قرار گرفته بود، خبر برکناری وی چندان از سوی رسانه ها پیگیری نشده است.

به گزارش نداي گيلان: هر چقدر انتخاب مریم پاکزاد به عنوان شهردار شهر کوچک لولمان مورد توجه رسانه های تصویری و نوشتاری قرار گرفته بود، خبر برکناری وی چندان از سوی رسانه ها پیگیری نشده است.
اما واقعیت این است مریم پاکزادی که در مصاحبه اش با سالنامه شرق خبر از تلاش برای کسب نمایندگی مجلس داشت، حالا آن قدر بی انگیزه شده که اظهار می دارد دیگرچندان میلی برای کار در هیچ اداره ای ندارد.

4149966476968875767

هرچند شهردار برکنار شده لولمان توانسته بود به اعتبار پست و مقامی که به دست آورده رابطه مناسبی با رسانه ها پیدا کند، اما مسائل شهر لولمان گویا چندان اهمیتی برای کسی نداشت که موارد عجیبی که منجر به برکناری پاکزاد شد را انتشار بدهند. رسانه ها در این مدت حتی خبر ازدواج پاکزاد باعلی رضا رازقی عضو شورای شهر لولمان را نیز خبررسانی نکردند. ازدواجی که معادلات شورای شهر لولمان را برهم زد و در حالی که همسر فعلی به همراه عضو دیگرجمیله ملکیان در ابتدای آغاز کار مریم پاکزاد از مخالفان وی محسوب می شدند به جرگه مدافعان پیوستند و مقابل طیف اکثریت شامل عبادتی،آبادگر و مهربان قرار گرفتند.

بعد از آن که در جلسه ای علنی خانم ملکیان نسبت به همزمانی دو پست خزانه داری و سخنگوئی به رئیس شورا اعتراض می کند مورد حمله لفظی عبادتی قرار می گیرد که این حملات لفظی به دادگاه کشیده شده و علی رضا رازقی به عنوان شاهد از ملکیان دفاع می کند. دفاعی که موجب می شود هزینه آن را همسر وی بدهد.
جهت برکناری شهردار اعضای شورا نیاز به ۴ رای داشتند که مساله شکایت از جمیله ملکیان و عزل وی کار آن ها را راحت تر می کند. شکایتی که بنا به گفته شهردار و جمیله ملکیان به گیل خبر ناشی از سکونت ملکیان در رشت بوده که برخلاف قانون می باشد. ملکیان در این رابطه اظهار داشت: «من بیشتر مدت در خانه پدر شوهرم در لولمان زندگی می کردم و نیروی انتظامی نیز محل سکونت من را تایید کرده است. اما فرماندار رشت به آن توجه نکرد، ولی برای آقای مهربان که سکونتش در رشت تایید شده بنا به درخواست آقای کوچکی نژاد، آقای فرماندار در کمیسیون ماده صد گفت که آقای مهربان مشکل خانم ملکیان را ندارد» البته این ادعای ملکیان که از سوی مهدوی، فرماندار رشت رد و مساله وی را امری خارج از مساله سکونتش در خارج از لولمان می داند.
به هر صورت با عزل ملکیان در چهارم مرداد امسال ، پروژه برکناری مریم پاکزاد هم سرعت بیشتری می گیرد و با حضور عضو جدید شورا مریم اسپرهم که با اکثریت شورا همراه می شود در پانزدهم شهریور مراسم استیضاح برگزار می شود. پاکزاد در مورد جلسه استیضاح اظهار داشت: «مسائلی را مورد انتقاد قرار دادند که مصوب خودشان بود، ما روکش آسفالت کار کردیم،به من گفتند چرا این کار را کردید»

اعضای شورا از راست به چپ: رازقی، عبادتی، آبادگر، مهربان، ملکیان

بنا به آنچه پاکزاد معتقد است بهانه گیری اصلی ترین عامل برکناری وی می باشد. وی در این رابطه اظهار داشت:« به من گفتند چرا شهرداری پیگیر پارک نیست. وقتی یک متر مربع زمین نداشتیم چگونه پارک را پیگری کنم؟می گویند ما چرا وسیله پارک گرفتیم. این اعتباری که برای ما واریز شده بود فقط باید برای پارک هزینه می شد و نمی توانستیم خارج از آن هزینه کنیم.» سوال و جواب ها که تمام شد مشخص بود تنها شهردار زن فعلی گیلانی دیگر جائی در این مقام ندارد.
برای شهر کوچک تازه شهر شده ای که حضور یک شهردار و دو عضو شورای شهر اصلی و علی البدل زن در نوع خود خبری جالب و بدیع محسوب شده بود حالا به جائی تبدیل شده که ممکن است این باور را برساند که زنان فرصت چندانی برای عرض اندام ندارند و حتی مسائل خانوادگی و شخصی هم در فعالیت های آن ها نقش بازدارنده خواهد داشت.
شاید برای کسانی که از دیدگاه جنسیتی به مساله عزل مریم پاکزاد و جمیله ملکیان نگاه می کنند به این نتیجه برسند که فرصت های مدیریتی برای زنان چندان مهیا نمی باشد. هرچند خانم شهردار توانست با ایجاد روابط مناسب حمایت لازم مردمی را در مراسم های مختلف دریافت کند و حتی قشر مذهبی و خانواده شهدا نیز پشتیبانی خود را از وی ابراز داشتند و حتی مخالف اولیه اش در شورای شهر وی را جهت ازدواج انتخاب نمود، اما شاید این را نمی دانست که در مدیریت شهری این مسائل نقش اصلی را بازی نمی کند. مسائلی که پاکزاد را به این نتیجه رسانده که به قول خودش به جای فکر نمایندگی مجلس دنبال شغل هنری باشد.