در حالی که نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی از گیلان خود را برای رساندن مجدد به صندلی سبز بهارستان آماده می کنند،چهره های سرشناسی پا به عرصه گذاشته اند که ممکن است همه معادلات را به هم بزنند.

به گزارش ندای گیلان،با نزدیک شدن به پایان زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی رفته به رفته بر شمار داوطلبان کارزار انتخاباتی گیلان افزوده می شود. امروز و روز گذشته داوطلبان سرشناس زیادی در شهرستان های مختلف پا به عرصه انتخابات گذاشتند که در صورت احراز صلاحیت در تعیین نتیجه انتخابات بسیار اثرگذار خواهند بود.

روز گذشته در حوزه انتخاباتی رشت نمایندگان فعلی شهرستان،محمد صادق حسنی جوریابی و جبار کوچکی نژاد مجددا برای حضور در انتخابات نام نویسی کردند. جبار کوچکی نژاد خط و مشی اصولگرایی داشته و محمد صادق حسنی نیز در انتخابات 4 سال قبل با حمایت اصلاح طلبان و با لیست امید راهی مجلس شد.

در حوزه انتخاباتی فومن و شفت معادلات سیاسی بسیار پیچیده شده است،پس از آنکه ناصر عاشوری و خلیل بهروزی فر در روزهای گذشته با حضور در فرمانداری ثبت نام خود را نهایی کردند،روز پنجشنبه محمد مهدی افتخاری نماینده فعلی و اصلاح طلب این شهرستان نیز پس از حضور بر مزار پدر خود وارد کارزار انتخاباتی شد. اما مثلث انتخاباتی در این دو شهرستان امروز دچار گسیختگی شد و رسول جماعتی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی نیز ثبت نام خود را نهایی کرد .

 

سید کاظم دلخوش نماینده فعلی شهرستان صومعه سرا، جهانبخش رضا پور نماینده ادوار آستانه اشرفیه، ولی داداشی نماینده فعلی آستارا ، مهرداد لاهوتی نماینده فعلی شهرستان لنگرود،ابوذر ندیمی نماینده ادوار لاهیجان و سیاهکل،آقازاده نماینده اسبق رشت و محمود شکری نماینده فعلی تالش،رضوانشهر و ماسال نیز از دیگر نامزدهای با سابقه نمایندگی بودند که وارد کارزار انتخاباتی شده اند.

 

مسئولین اسبق در کارزار انتخاباتی گیلان

پس از آنکه از مدت ها قبل محمد احمدی فرماندار سابق رشت و معاون استاندار گیلان با استعفا از سمت خود در دولت پا به عرصه انتخابات گذاشته بود،علی فتح اللهی فرماندار سابق صومعه سرا و تالش نیز با همین هدف از پست دولتی خود دست کشید و وارد کارزار شد. مجید رجبی ویسرودی عضو سابق شورای شهر رشت نیز از دیگر مسئولین سابق استان است که در دو روز گذشته به جمع داوطلبان انتخابات پیوسته است.

اسماعیل سرائی نیز که مدعی شده بود معاون سابق توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است در انتخابات نام نویسی کرد اما بلافاصله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) این ادعا را تکذیب کرد و تصریح کرد وی هیچگاه چنین سمتی در قرارگاه نداشته است.

احمد دنیا مالی عضو  هیات رئیسه فدراسیون جهانی قایقرانی نیز از ثبت نام کنندگان سرشناس آخر هفته گیلان بود.

در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر ثبت نام فرزند معاون رئیس جمهور توسط یک خبرگزاری اصولگرا مطرح و پس از دو روز همان خبرگزاری مدعی انصراف وی از داوطلبی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.هیچ منبع نزدیک به جریان دولت هنوز این خبر را تایید نکرده است.

 

جمشید رسایی ، سیروس غریب جورکویه ،صغری همتی دیارجان، حسین گل‌پرور در حوزه انتخابیه رودسر و املش، قربانعلی یعقوب‌زاده در صومعه‌سرا، سیدرضا علوی زمیدانی در لاهیجان و پارسا حیادخت در حوزه انتخابیه آستارا نیز از دیگر نامزدهایی بودند که آخر هفته را برای نام نویسی انتخاب کرده بودند.

در روزهای آینده و با نهایی شدن ثبت نام ها  در کارزار انتخاباتی گیلان به صورت مشروح به تحلیل های سیاسی در حوزه های مختلف انتخاباتی خواهیم پرداخت .با پایگاه تحلیلی ندای گیلان تا روز انتخابات همراه باشید